Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Inbetalning via ordernummer - Administration

I den nya versionen av administration 2000 har ni tagit bort att man kan registrera inbetalningar via kundens ordernummer istället för fakturanummer. . Vi som har koppling från Sharespine och vill boka bort inbetalningar via ordernummer kan inte längre göra det. Det är ett jätteproblem! Hur gör vi?
8 SVAR 8

Re: Inbetalning via ordernummer - Administration

Hej lovebrant,

Det har säkert fungerat tidigare med hjälp av din integration men i basprogrammet Visma Administration har detta aldrig fungerat. Jag rekommenderar att du vänder dig till Sharespine och förklarar ditt behov. Kanske kan de hjälpa dig och göra en anpassning även mot nya versionen. 

/Kristina 
NY MEDLEM

Jo det har fungerat hela tiden och fungerar fortfarande i version 2019.10.Jag har pratat med chatten och det är fler än jag som efterfrågar att det finns kvar även i fortsättningen.

Kan förstå behovet just i det här upplägget men i många andra fall så kan ett ordernummer bli många olika fakturor så kopplingen betalning/ordernummer är nog rätt ovanlig. Jag har en kund med typ samma problem men i hans fall så har vi fått leta manuellt då webshopen inte haft någon integration. Och frågar du mig så anser nog jag att fakturanummer är det korrekta då all betalning skall kopplas till en faktura, som är det korrekta underlaget. Men det är ju jag det. Lycka till!
NY MEDLEM

Jo men på inbetalningar från banken för Swish står enbart ordernummer med. Det är ett hästjobb att behöva leta upp rätt ordernummer till rätt fakturanummer om jag vill pricka av vilka kunder som betalt. Det finns givetvis fler kopplingar att lägga till, men ju fler kopplingar ju mer fasta kostnader.

Hej lovebrant,

Jag får erkänna mig besegrad 🙂 Testade i versionerna 2013, 2017 och i senaste 2019.21 men ser nu att det verkar ha fungerat i mellanversionen 2019.1. Återkommer till dig i tråden när jag kontrollerat varför det fanns just i den versionsuppdateringen av programmet. 

/Kristina 
NY MEDLEM

Tack! Det har fungerat även i 2018 versionerna. Vi har använt det hela tiden. Skulle bli mycket jobb för oss om det togs bort.

Hej igen lovebrant,

Nu är det bekräftat att det är ett fel som gjort att det har försvunnit. Detta kommer rättas till inför kommande versioner. Jag vill tacka dig för att du tog dig tid att skriva om detta i forumet och beklaga att jag gav dig fel svar.(Är lite sur på mig själv att jag inte testade i 2018-versionerna eller just 2019.1) Håll ut så kommer funktionen tillbaka mycket tack vare dig!

Ha en härlig eftermiddag!
/Kristina 
NY MEDLEM

Tack så jättemycket!!! Skönt att det går att lösa. Jag tror att vi är fler som använder oss av denna funktion som är jättebra. Tacka er chatsupport för att de tipsade mig om att höra av mig till forumet. Ha en bra dag!