Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Återrapporteringsfil (CAMT.054) från Nordea behöver annan filändelse för att kunna läsas in

Felet finns från och med version 2021.3 och är rättat i version 2022.0. 

 

När du försöker läsa in en återrapporteringsfil i formatet CAMT.054 från Nordeas Corporate Access kan du få meddelandet: "Kan inte läsa filen. X:\yyy.nda. Filen är inte återrapportering från PlusGirot eller Bankgirot."

Anledningen till detta är att Nordeas filändelse på en CAMT.054-fil är .nda, men enligt programmet behöver den i dagsläget vara .xml.

 

Lösning:

För att kunna läsa in filen behöver du ändra filändelsen från .nda till .xml. Detta gör du genom att öppna Utforskaren och leta upp filen enligt sökvägen i meddelandet. Högerklicka sedan på filen och välj Byt namn. Om du inte ser filändelsen i Utforskaren markerar du Filnamnstillägg under fliken Visa.

 

Klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera för att få mejl när vi uppdaterar informationen.

1 GODKÄNT SVAR
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.

 

/Jenny 

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.

 

/Jenny