Felet finns från och med version 2021.3 och är rättat i version 2022.0.
När du försöker läsa in en återrapporteringsfil i formatet CAMT.054 från Nordeas Corporate Access kan du få meddelandet: "Kan inte läsa filen. X:\yyy.nda. Filen är inte återrapportering från PlusGirot eller Bankgirot."
Anledningen till detta är att Nordeas filändelse på en CAMT.054-fil är .nda, men enligt programmet behöver den i dagsläget vara .xml.
Lösning:
För att kunna läsa in filen behöver du ändra filändelsen från .nda till .xml. Detta gör du genom att öppna Utforskaren och leta upp filen enligt sökvägen i meddelandet. Högerklicka sedan på filen och välj Byt namn. Om du inte ser filändelsen i Utforskaren markerar du Filnamnstillägg under fliken Visa.
Klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera för att få mejl när vi uppdaterar informationen.
Löst! Gå till lösning.
Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.
/Jenny
Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.
/Jenny
Copyright 2022 Visma Spcs. All rights reserved.