Felet finns från och med version 2021.3 och är rättat i version 2022.0.
Eftersom Swedbank har olika avtalsnummer för skickade betalfiler respektive återrapporteringsfiler, blir det fel när programmet kontrollerar avtalsnumret i företagsinställningarna. Kontrollen kan inte avgöra om återrapporteringsfilen tillhör företaget eller inte.
Lösning tills detta är åtgärdat
Innan du läser in en återrapporteringsfil från Swedbank:
Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Utbetalningar och ändra B till R i avtalsnumret i fältet Kund-/Avtalsnr. Därefter kan du läsa in återrapporteringsfilen.
Efter inläsning av återrapporteringsfil:
Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Utbetalningar och ändra tillbaka igen så att det står ett B istället för ett R i avtalsnumret i fältet Kund-/Avtalsnr. Nu kan du skicka korrekta betalfiler igen.
Detta innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-04-25
Löst! Gå till lösning.
Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.
/Jenny
Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.
/Jenny
Copyright 2022 Visma Spcs. All rights reserved.