Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Skuld på leverantören kan bli fel om totalbeloppet ändras på en leverantörsfaktura

(uppdaterad av Jenny Sjöström Sannéus APPLICATION SPECIALIST ‎2021-09-13 15:01 )

Felet finns från och med version 2021.0 och är rättat i version 2021.1

 

Om totalbeloppet ändras på en leverantörsfaktura efter att konteringsrader har skapats, kommer Skuld på leverantör att uppdateras med det nya beloppet utan att först ta bort det gamla beloppet för fakturan.

Felet uppstår INTE om du använder en konteringsmall på leverantörsfakturan. Prova gärna att använda konteringsmallar för dina leverantörsfakturor, det är ett smidigt sätt att få dem konterade och klara.

 

Lösning:

För att få rätt belopp i Skuld för leverantören behöver du korrigera dina leverantörer genom att välja Arkiv - Registervård/Rensning - Registervård - Kontrollera företagets databas. Där avmarkerar du allt och därefter markerar du Leverantörer och låter programmet göra en korrigering.

 

Klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera för att få mejl när vi uppdaterar informationen.

1 GODKÄNT SVAR

Godkända lösningar
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Svar: LÖST: Skuld på leverantören kan bli fel om totalbeloppet ändras på en leverantörsfaktura

Detta fel är rättat i version 2021.1 av Visma Administration.

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Svar: LÖST: Skuld på leverantören kan bli fel om totalbeloppet ändras på en leverantörsfaktura

Detta fel är rättat i version 2021.1 av Visma Administration.

Visa lösning i originalinlägg