Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Vid återrapportering från Handelsbanken hamnar bankavgiften i fel fält (CAMT)

Felet finns från och med version 2021.3 och är rättat i version 2022.0.

 

Om du har skickat en utländsk faktura för betalning till Handelsbanken hamnar bankavgiften i fältet Belopp kr istället för i fältet Avgift när du får tillbaka återrapporteringsfilen (CAMT) från banken.

 

Lösning:

Om du vet hur mycket du betalar i avgift till banken kan du dra av det beloppet från Belopp kr och istället lägga det i fältet Avgift. Då blir kursen rätt och avgiften blir bokförd som en avgift.

 

Klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera för att få mejl när vi uppdaterar informationen.

1 GODKÄNT SVAR
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.

 

/Jenny 

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.

 

/Jenny