Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Joanna Norlander
APPLICATION SPECIALIST

Löst! Alla betalningar genomförs inte i SEB:s internetbank

(uppdaterad av Joanna Norlander APPLICATION SPECIALIST ‎2021-10-19 14:53 )

Felet finns från och med version 2021.1.

Om du i samma betalfil (XML/ISO20022 pain) har mer än en OCR-betalning (debetfakturor) till samma leverantör och på samma betaldatum, så kommer enbart den första betalningen att bli genomförd. Detta beror på att betalningarna har slagits samman och totalbeloppet för alla betalningar blir summan av den första betalningen.

 

Lösning:

Har du OCR-betalningar till samma leverantör, så bör du se till att de har olika betaldatum alternativt att du skapar olika betalfiler för de olika betalningarna.

1 GODKÄNT SVAR

Godkända lösningar
Joanna Norlander
APPLICATION SPECIALIST

Svar: Alla betalningar genomförs inte i SEB:s internetbank om du har OCR-betalningar till samma leve

Felet är rättat i version 2021.2 av Visma Administration.

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Joanna Norlander
APPLICATION SPECIALIST

Svar: Alla betalningar genomförs inte i SEB:s internetbank om du har OCR-betalningar till samma leve

Felet är rättat i version 2021.2 av Visma Administration.

Visa lösning i originalinlägg