Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Reserverat antal i artikelregistret kan bli fel när du fakturerar levererad ursprungsorder

Felet finns från och med version 2022.3 och är rättat i 2023.2.

 

Det reserverade antalet för artiklar som finns med på en restorder som är skapad från en ursprungsorder blir fel. Detta sker om du fakturerar en ursprungsorder som är markerad som Levererad eller som har en markering i Markera ordern som levererad vid fakturering i företagsinställningarna.

 

Lösning:

För att få rätt reserverat antal i artikelregistret behöver du göra en registervård. Gör så här:

1. Välj Arkiv - Registervård/Rensning - Registervård. 

2. Välj Kontrollera företagets databas och klicka på Utför. 

3. Klicka på Avmarkera alla och markera Visa detaljerat. 

4. Markera Reserverat antal på artiklar som ligger under rubriken Artiklar.

5. Klicka på Starta kontroll och följ instruktionerna.

 

Klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera för att få mejl när vi uppdaterar informationen.

1 SVAR 1
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Nu har vi släppt version 2023.2 där det här felet är rättat. Du når den via programmet under Hjälp - Uppdatera programversion. Vill du läsa mer om vilka nyheter versionen innehåller kan du läsa våra versionsnyheter. 

 

/Jenny