Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Sökproblem i exporterade Pdf-filer

Hej!
Efter uppdateringen av Visma Administration 500 har jag fått ett problem när jag exporterar information till pdf-filer. Om jag exempelvis exporterar resultatrapport per kund och får ut ca 200 sidor har jag tidigare kunnat söka efter kunderna i Pdf sökfältet. Efter uppdateringen går detta inte eftersom namnen i Pdf filen inte har samma kodning som text. Om jag kopierar exempelvis "Bruttovinst" från en rad i Pdf-filen och klistrar in i sökfältet får jag upp att det egentligen står "7&ruttovinst", "Danilo" blir "Vanilo". Vet inte vad felet beror på och det är endast i ett av våra bolag som Pdf-utskriften blir felaktig, i ett annat bolag i Visma Administration 500 fungerar det som vanligt... Problemet är rapporterat tidigare och jag skulle återkomma om problemet kvarstod efter uppdatering av Adobe Reader, vilket det gör...
Ärende nr. är: 4018977
1 SVAR 1
CONTENT PRODUCER

Re: Sökproblem i exporterade Pdf-filer

Hej!

Jag har just nu inget bra svar till dig. Jag skulle rekommendera att du gör en fullständig registervård av företaget där du får felet under Arkiv - Registervård.

Hjälper inte registervården vill vi ha in en säkerhetskopia för test så kan vi kontrollera om vi kan återskapa felet här hos oss.
Jag skickar ett mejl till dig som beskriver hur du skickar in en säkerhetskopia till oss för test.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~