Vi har uppmärksammat ett problem kring bankkoppling i Visma Lön Smart.
Man möts utav felmeddelandet "Ett fel uppstod" när man försöker skicka lönefil via bankkoppling.
Vi håller på att undersöka det här och återkommer i tråden när det finns mer information.
Klicka på prickarna uppe till höger i inlägget och välj Prenumerera för att få ett mejl när problemet är löst.
Löst! Gå till lösning.
Problemet ska nu vara åtgärdat och det går fint att skicka lönefilen via Bankkoppling.
Hej, Kör Visma eEkonomi med bankkoppling till SEB och ska betala lönerna nu med blir hängande i överföringen. Vad är status och prognos? Som någon skrev ovan, det är många timmar sen det upptäcktes.
Har ni en bra instruktion för att göra betalningen manuellt och hur man då ska hantera att det ligger "löner för betalning" så det inte blir dubbelt eller andra konstigheter?
Hej!
Vi håller på att undersöka problemet men har inte någon lösning på plats ännu.
Om du behöver skicka lönerna idag så rekommenderar vi att hantera det manuellt inne på banken, annars avvakta tills mer information kommer i tråden.
Problemet felsöks fortfarande och så snart det sker någon uppdatering återkopplar vi i tråden. Lönefiler som behöver skickas till banken idag rekommenderar vi att hantera dessa manuellt på banken.
Fortsatt felsökning pågår och vi arbetar för att få det åtgärdat så fort som möjligt. Jag uppdaterar här i tråden när det finns mer information.
Problemet ska nu vara åtgärdat och det går fint att skicka lönefilen via Bankkoppling.
Hej. Noterar i vårt eekonomi står det "Betalning bearbetas" lönefilerna har dock gått iväg till banken.
Efterlyser en avisering på att det finns problem då enda sättet att hitta nånting om det var att gå in på detta Forum och det skapar mkt merarbete md felsökning.
Hej!
Statusen står som bearbetas tills vi får ett svar från banken att pengarna har dragits eller om betalningen har misslyckats.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.