Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Vi gick över till Visma Lön Anställd nu i veckan, och jag kan ej längre använda mig av appen.

Jag har avinstallerat appen och installerat den på nytt, men varje gång jag försöker logga in så står det "Tjänsten är inte tillgänglig".

Det fungerar bra att logga in på vismaspcs.se, och jag har även testat att byta lösenord.



Mobiltelefon: OnePlus 5 (Android).

2 GODKÄNDA LÖSNINGAR

Godkända lösningar
CONTENT PRODUCER

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Hej!

Får ni båda meddelandet Tjänsten är inte tillgänglig?

Vi undersöker detta och rekommenderar att du loggar in via vismaspcs.se så länge.
Jag lovar att uppdatera när jag har mer information att ge.

Under tiden så kan jag tipsa om länken https://timeclock.vismaonline.com som
de anställda kan öppna via mobilen. Det är snabblänken till Visma Lön Anställd
och där kan de registrera sina tider.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Visa lösning i originalinlägg

ANSTÄLLD

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Hej marg,

En vanlig anledning till att man får felkod 10 när man ska stämpla ut kan bero på att det saknas en utstämpling på ett tidigare datum, alltså en icke komplett registrerad dag.
Om du eller den anställde går in via webbläsaren istället på länken https://timeclock.vismaonline.com och kontrollerar tidigare datum så hoppas jag att det där är en felstämpling en dag och att det är denna som ger er felkod 10.

Återkom gärna om det inte löste sig eller så kan du kontakta mina kollegor på support här.

/Cecilia

Visa lösning i originalinlägg

28 SVAR 28
NY MEDLEM

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Samma problem hos oss, så tröttsamt, hoppas på svar i tråden vad som händer....
CONTENT PRODUCER

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Hej!

Får ni båda meddelandet Tjänsten är inte tillgänglig?

Vi undersöker detta och rekommenderar att du loggar in via vismaspcs.se så länge.
Jag lovar att uppdatera när jag har mer information att ge.

Under tiden så kan jag tipsa om länken https://timeclock.vismaonline.com som
de anställda kan öppna via mobilen. Det är snabblänken till Visma Lön Anställd
och där kan de registrera sina tider.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Visa lösning i originalinlägg

NY MEDLEM

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Tidigare idag fick jag upp "Tjänsten är inte tillgänglig" men nu fick jag "Okänt fel"
NY MEDLEM

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Jag får fortfarande "Tjänsten är inte tillgänglig".
NY MEDLEM

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Felkod 10 vid registrering i Visma Lön Anställd.

Många av våra anställda som använder appen Visma Lön Anställd vill kunna göra anteckningar i kommentarsfältet i registreringen fortlöpande under arbetsdagen. Men om man försöker spara visas felmeddelande "Felkod 10" om sluttid för registreringen saknas. Detta måste väl vara en bugg som kommer att åtgärdas, eller?
NY MEDLEM

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Det var ju ett helt annat problem än tråden den slogs ihop med. Läser ni inte frågorna innan ni slår ihop? Det är ju bara felkoden som är samma, inte problemet eller situationen det uppstår i.
CONTENT PRODUCER

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Hej!
Har ni fortfarande samma problem med att logga in i appen?Vi har gjort några förbättringar som har löst de flesta problemen.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
NY MEDLEM

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Hej Anna!

Mina anställda kan helt plötsligt inte stämpla utan det står felkod okänd. De kan logga in men inte registrera någon tid. De har provat att ta bort och lägga till appen igen samt loggat in och ut men inget fungerar. Kan jag som administratör göra något?//Regina

CONTENT PRODUCER

Re: Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

Hej!
Ni har ett aktivt avtal på Visma Lön Anställd och måste överföra informationen från Visma Stämpla till Visma Lön Anställd innan appen fungerar för de anställda.
Du kan läsa mer om hur du gör här: https://vismaspcs.se/support/nyhet-visma-lon-anstalld
Hämta version 2018.2 på vismaspcs.se/support/ladda-ner
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~