Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Problem med nya kundnummer i Webshop

Hej, 

Vi har precis signat upp oss för Visma Webshop och har kopplat ihop det med administration 2000. En fundering har nu dykt upp som ställer till en hel del problem för oss. 

Vi har flertal kunder som har samma org nr, hur ska systemet då hitta rätt kund? Vill tillägga att e-posten som är ifylld är den som går till ekonomiavdelningen och är samma för alla kunder med samma org nr men dom har olika kundnr som sedan styr att fakturan läggs på rätt kund/avdelning. 
Varför har ni bestämt att det prompt är org nr och e-post som gör kopplingen till adm, varför kan vi inte få välja kundnr istället? Då det idag redan finns en funktion som syncar mot adm bör det inte vara omöjligt att skapa en liknande som enbart syncar mot kundnr. 

Har ni annars något annat förslag på hur vi nu kan lösa så att det inte skapas nya kundnr?

Mvh
2 SVAR 2
CONTENT PRODUCER

Re: Problem med nya kundnummer i Webshop

Hej!

Ursäkta att vi inte har återkommit till dig. 
Jag har bett mina kollegor kika på detta och lovar att vi återkommer med ett svar till dig.

En fråga: vet dina kunder om vilket kundnummer de har hos dig?
Har jag tolkat dig rätt att du i Visma Administration vill kunna välja om det ska skapas en ny kund eller att du ska kunna välja att koppla kunden från Visma Webshop till en specifik kund?
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
NY MEDLEM

Re: Problem med nya kundnummer i Webshop

Hej Carolina,

En statusuppdatering. Jag har haft samtal med mina kollegor om hur vi ska lösa detta på bästa sätt utan att ställa till det i den nuvarande lösningen. Eventuellt behöver vi lägga till inställningar så att du som kund kan styra detta själv. Vi har inte tagit något beslut ännu om hur vi ska gå tillväga men jag återkommer när jag vet mer. 

Mvh
Robin