Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Fel i likviditetsprognos

Jag funderar om det är något fel med likviditetsprognosen på startsidan i eekonomi eller om det är jag som har gjort något fel i bokföringen? Saldot på företagskontot visar rätt och det gör även alla siffror för kommande leverantörsfakturor och kundfakturor. Felet är att stapeln inte hänger med. Den utgår från att jag har mycket mindre på kontot än jag verkligen har vilket gör att prognosen visar kraftiga minussiffror de kommande veckorna. Tror jag behöver vägledning för att försäkra mig om att jag har gjort allting rätt.

7 SVAR 7
Highlighted
NY MEDLEM

Svar: Fel i likviditetsprognos

Jag har samma problem. Fick besked att det skulle vara fixat nästa dag. Det var en vecka sedan utan återkoppling...

Highlighted

Har samma problem.

Highlighted
MODERATOR

Re: Fel i likviditetsprognos

Hej hörrni! 

Det verkar vara så att Startsidan i eEkonomi inte riktigt är med oss just nu och vi håller koll på detta för att åtgärda det. 

Under tiden så skulle ni kunna testa att klicka på tratten ute till höger vid likviditetsprognosen  - välj månad där istället och kryssa ner rutan, ni ska då få fram en korrekt diagnos. 

Vi återkopplar till er i denna tråd när vi vet mer och är löst. 
Ha en god fortsättning! 

/My 

Highlighted
NY MEDLEM

Samma fel för mig både i EF och AB. Likviditetsprognosen visar inte rätt belopp på företagskontot...

Highlighted
MODERATOR

Re: Svar: Fel i likviditetsprognos

Hej! 

Detta ska nu vara åtgärdat och saldona samt staplarna på startsidan ska nu visas korrekt mot kontoanalysen. 

@Adreas stämmer företagskontot fortfarande inte med saldot i kontoanalysen? Har du i det fallet testat work-arounden jag skrev ovan, funkar det då? 
Återkom gärna så fortsätter vi kika på det om felet kvarstår. 🙂 

/My 

Highlighted
NY MEDLEM

@My Janhall Jag har detta problem. Inte löst.

Ingående belopp i prognosen vecka 7 stämmer med på kontot, men inbetalningen av en kundfaktura är inte med. Kurvan pekar alltså neråt istället för uppåt som den borde ha gjort.

Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Min likviditetsprognos visar olika i Chrome på datorn (Mac OS) och Chrome på telefonen (Android). Väldigt olika. Bokfört saldo är helt fel i prognosen när jag tittar på datorn, men stämmer bra på telefonen. Ett känt fel? Kan skicka över lite screenshots till Visma om ni är intresserade.

Mvh

Markus