Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Victor Jonasson
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Bankkoppling - Hantera betalning

Hej,

 

Vissa användare upplever just nu problem med signering av betalningar i bankintegrationen där betalningen inte syns på banken för signering.

Vi undersöker problemet och återkopplar i tråden vid mer information.

 

Mvh

/Victor

 

12 SVAR 12
RenStröm
MEDLEM

Hej. Ser att problemet började redan i torsdags förra veckan, hinner ni inte åtgärda idag måste vi lägga in fakturorna manuellt.

Återkopplar ni innan ni stänger idag hur det har gått?

Mvh Mattias

Marita M
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej, det verkar vara lite olika slags fel. I förra veckan skickade vi betalfiler till SEB som aldrig kom fram (trodde vi). När vi pratade med SEB konstaterade de att filerna kommit fram och fakturorna låg som kommande betalningar. Dvs utan att betalningarna godkänts av oss. Igår och idag skickades betalfiler till Swedbank som inte kommit fram ännu. Där kan man tyvärr inte se några kommande betalning på samma sätt. Men på dem är statusen i Visma inte mottagen som det var på de till SEB utan bara skickade till banken för betalning. Mvh Marita

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej, 

 

Vi har nu åtgärdat problemet och de leverantörsfakturor som har skickats för betalning kommer att skickas över till banken för signering under dagen alternativt under morgondagen. Om det är någon betalning som inte har gått över efter det kommer det gå att skicka om denna från Visma eEkonomi. 

 

/Jenny

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej, 

 

Vi upplever fortsatta fördröjningar gällande detta och betalningarna kommer att skickas över till banken för signering allteftersom. 

 

/Jenny

lindadoro
MEDLEM

Hej, 

Jag upplever fortfarande stor fördröjning mot Handelsbanken när man skickar betalning för leverantörsfakturor. Vad beror detta på och vad har ni för prognos på åtgärd av problemet?

 

/Linda

Hej @lindadoro 

 

Precis som du skriver så har vi en fördröjning i programmet. Gå gärna in och följ tråden Bankkoppling - Hantera betalning som våra produktspecialister uppdaterar löpande.

 

/Tinna
 

 

Vi har problem med leverantörsbetalningar till Handelsbanken och Swedbank, vad beror detta på och vad har ni för prognos på åtgärd av problemet?

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Vi har nu åtgärdat problemet och redan skickade betalningar ska ha gått över till banken för signering. 

/Jenny

CamillaD
MEDLEM

Hej!

Nu är det problem igen. Har skickat betalningar både till Handelsbanken och SEB och väntat i över två timmar, men de dyker inte upp hos banken.

Kollar ni på det?

 

/Camilla

Cecilia80
MEDLEM

Hej! Jag upplever fortfarande stora problem i kopplingen till Handelsbanken när det gäller saldo på kontot. Jag fick in betalningar i onsdags/torsdags förra veckan som fortfarande inte syns i Visma. När kommer detta kunna åtgärdas? Och görs det något avdrag på kostnaderna för bankkoppling när den inte fungerar?

// Cecilia

Hej @Cecilia80 

Nu bör du ha fått in dina händelser och det ser ut som om du har en omatchad bankhändelse från 12/4. Vad gäller kostnader för bankkopplingen så är detta en kostnad som din bank tar ut. 

 

Hoppas du får en fin dag 

/Tinna

Stort tack för hjälpen och detsamma till dig! ☀️