Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Fördröjning vid inläsning av kontoutdrag

Hej, 

 

För tillfället kan vissa användare uppleva en fördröjning vid inläsning av kontoutdraget. Kontoutdragen kommer att läsas in allteftersom. 

 

/Jenny

7 SVAR 7
Cecilia80
MEDLEM

Hej,

Jag har också problem med kopplingen mot Handelsbanken. Visma hämtar inte aktuellt saldo från bankkontot och inbetalningar som gjorts för flera dagar sedan kommer inte upp som bankhändelser. Fler som har samma problem?

// Cecilia

Hej,

Vi har SEB och bankkoppling. Fördröjning verkar även gälla SEB. Bankhändelser från igår, 2024-04-04, har inte blivit inlästa i Visma eEkonomi.

//Carina

Johan Lund
MEDLEM

Hej Jenny, detta problem har ni ofta nu, varför. Igår  fick jag inte förrän 16.30. Vi har koppling mot Handelsbanken. Ni måste lösa detta det går inte att det skall hända vid nästan varje månadsskifte. Har fortfarande gårdagens insättningar och inte heller dagens.

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej,

Att kontoinformationen ej läses in till programmet vid samma tid som det brukar kan vara orsakat av olika anledningar.

Det kan exempelvis vara orsakat av att banken ej skickat uppgifterna till oss som innehåller kontoinformationen. Detta gör att inläsningen blir fördröjd.
Det finns också de tillfällen där inläsningen efter att filerna mottagits från banken har längre svarstider där respektive företags kontoinformation tar längre tid på sig att läsas in. I dessa fall byggs en eventuell kö upp som tar längre tid att importera.

Arbete sker löpande för att minska dessa fördröjningar.

 

/Jenny

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej, 

 

Vi upplever fortfarande fördröjningar för inläsning av kontoutdrag och de kommer att läsas in under dagen. 

/Jenny

Fortfarande problem med återkoppling från bank till Kassa- och bankhändelser.

Försökte att istället klistra in kontoutdrag, men det funkar inte heller.

Hoppas det löser sig snart!!

//Ann

Hej @Alfons1 !

Rekommenderar dig att inte bokföra manuellt eller klistra in kontoutdraget. När bankhändelserna väl läses in automatiskt sedan kommer du annars att få det dubbelt och då behöver du boka bort. Onödigt extra arbete. Ha istället tålamod.

 

//Carina