Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Försenad import av kontoutdrag från bankkoppling

Vi har för närvarande en allmän fördröjning i inläsningen av bankhändelser, och vi förväntar oss att dessa händelser kommer att bli inlästa under eftermiddagen! 

Vi har ingen exakt prognos för när detta kommer att fungera som förväntat, men vi arbetar aktivt med att lösa detta problem.

Vill du få mejluppdateringar? Prenumerera enkelt genom att logga in, klicka på de tre prickarna uppe till höger och välj "Prenumerera."

13 SVAR 13
Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

Fördröjningen kvarstår även idag, och vi förväntar oss att kontoutdragen kommer att läsas in under eftermiddagen likt igår.
Vi arbetar aktivt med att undersöka och åtgärda detta problem.
Tack för ditt tålamod och förståelse.

/Agatha

Cecilia60
MEDLEM

Fördröjningen har legat hos oss med en varningstriangel under tre veckors tid. Som kund undrar vi varför vi inte fått mer information och information varför ni inte kan lösa detta. Samt information om hur lång fördröjningen är. Säkert så undrar fler av era kunder om detta.

Hej hur går det med bankkopplingen? Har ni hittat felet, någon prognos? 

Doktorn
MEDLEM

Hej igen

Jag har en koppling mellan e-visma och min bank, SEB. Den fungerar bevisligen inte nu.  Har nu fått betalt för utfört arbete och nödgas ju nu bokföra inbetalningen manuellt. Har de facto fått in betalningen på företagskontot( där kopplingen finns till visma) om jag nu bokför inbetalningen manuellt i visma kan jag bara registrera inbetalningen i  kassakonto( i vismas rullista finns bara kassakontot med för att registrera betalning).. Det kontot  är väl gjort för kontanta insatta medel? Hur gör jag en registrering manuellt mot företagskontot på en faktura? Skall jag ta bort kopplingen till banken då den ändå inte fungerar? Om jag inte gör det vad händer när/om kopplingen kommer igång med  de poster jag bokfört manuellt? Många och säkert  dumma frågor från en nybörjare.. Med vänlig hälsning,  Doktorn 

Hej @Doktorn !

Jag hade inte bokfört manuellt på de bankkonton med bankkoppling. När väl Visma läser in banktransaktionerna så blir det dubbelt upp! Om du mot förmodan har redan bokfört manuellt på företagskontot så rekommenderar jag dig att bokföra bort de inlästa banktransaktionerna manuellt mot kto 1930, dvs DEBET och KREDIT med samma belopp på samma bankkonto.

 

Alternativt 2 är att ångra dina manuella verifikationer.

 

MVH

Carina

Tack, då försöker jag  med det.  

nop4e71
MEDLEM

Samma här, koppling till SEB fungerar inte sedan en tid...

CarinaM_
MEDLEM

Hej,

Banktransaktionerna från 2024-01-02 har inte blivit inlästa i Visma eEkonomi. Problem igen??

 

Mvh

Carina

Carina5211
MEDLEM

Hej, Undrar när bankkopplingen börjar fungera igen?? Vore tacksam för svar. Ringde supporten och det var två timmars väntetid där, det kändes inte så bra då jag ( och många med mig) sitter och försöker få klart december och bokslut så fort som möjligt. mvh Carina

Victor Jonasson
APPLICATION SPECIALIST

Hej,

Problemet som vissa användare kan uppleva påverkar endast inläsningen av bankhändelser från banken och att inläsningen av dessa är fördröjda (Bankkopplingen fungerar i övrigt som tänkt).

 

Detta är orsakat av ett internt problem hos oss som gör att händelserna inte laddas ned direkt till programmet direkt när vi tar emot dessa från banken på morgonen/natten. Detta genererar en längre kö som istället arbetas igenom under dagen. Detta gör att vissa användare får sina bankhändelser importerade till programmet senare på dagen.

 

Vi arbetar på en lösning av grundproblemet så inläsningen av bankhändelserna kan ske som tidigare.

 

Uppdatering av tråden sker så snart vi har mer information.

/Victor

CarinaM_
MEDLEM

Hej @Victor Jonasson,

Detta fel/problem uppstår lite allt för ofta. För oss användare börjar detta bli lite tröttsamt. Visma eEkonomi har på senare tid inte fungerat smärtfritt. Hoppas att ni löser grundproblemet!

Rickard Berg
MEDLEM

Hej,

Då nu inte bank kopplingen fungerar bör Visma skriva ihop en manual hur det ska hanteras.

Moms redovisningen blir uppenbarligen fel men jag misstänker att även arbetsgivare deklarationen blir fel och en massa extra hantering.

Bank kopplingen har jag för att underlätta inte skapa massa extra arbete, men Ni kanske tar på Er detta extra arbete?

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej, 

 

Vi har nu gjort åtgärder hos oss som gör att bankhändelserna ska läsas in som tidigare.  


/Jenny