Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
APPLICATION SPECIALIST

Löst: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

(uppdaterad av Hilda Kidell APPLICATION SPECIALIST ‎2020-06-17 10:06 )

Hej! 

 

Just nu är det problem med att skicka betalningar via våra bankkopplingar. Man möts antingen av felmeddelande när mans ska skicka iväg dem eller felaktiga statusar i programmet efter att man skickat betalningen. 

 

Vi har hittat felet och kommer uppdatera i denna tråden när det är löst. 

 

 

1 GODKÄNDA LÖSNINGAR

Godkända lösningar
Highlighted
APPLICATION SPECIALIST

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

Hej! 

Vi har nu fått bekräftat att problemet är helt löst och rättningarna är gjorda. Vilket betyder följande: 

 

- Det ska inte vara några problem med att skicka ny betalningar.

- Ni som signerar i programmet ska nu kunna signera om betalningarna som inte gick iväg. 

- Ni som inte signerar i programmet ska nu ha fått rätt statusar på era betalningar i programmet och vad gällande betalningarna så ska dem ha kommit till banken hela tiden som tidigare sagt. 

 

Skulle ni fortfarande uppleva problem så ber vi er kontakta vår support för hjälp med felsökning av detta. 

 

Ha en fin dag. 

 

Visa lösning i originalinlägg

12 SVAR 12
Highlighted
CHAMPION

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

är det också problem med att få "hem" bankhändelser att stämma av?

Highlighted
NY MEDLEM

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

Felet med bankfiler anmäldes  av oss till er support igår den 2020-06-15 vid 9.30 tiden. Jag var extremt tydlig med att vi måste få en återkoppling hur vid ska hantera situtationen. Idag 2020-06-16 kl 08.00 finns fortfarande ingen som helst återkoppling från er, inget mejl, inget telefonsamtal endast en intet sägande forumtråd att det inte fungerar o att ni återkommer när det fungerar! Finner det fullständigt bedrövligt och anmärkningsvärt att ni inte överhuvudtaget inte återkommer med tydliga besked om hur vi som användare ska hantera situationen.  Er hantering av detta är är helt oacceptabel!  Börjar få nog av  er underliga support och Visma E-ekonomi som strular jämt och ständigt, det går ju heller knappt heller att logga in utan det tar ca 5min // VD Janne Waterproof Direct Sverige AB

Highlighted
APPLICATION SPECIALIST

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

(uppdaterad av Hilda Kidell APPLICATION SPECIALIST ‎2020-06-16 09:29 )

Hej! 

 

@Pacsac Vad gällande kontoutdragen så ska dem ej påverkas. 

 

@Janne_44  Det är såklart tråkigt att du upplever att det inte har skötts korrekt. Men anledningen till att vi inte har uppdaterat med hur ni ska hantera fakturorna är för att det inte finns någon ny info om det. 

Vi har en lösning på hela problemet, vi håller på att få ut en release för detta men kan inte säga exakt när den kommer gå igenom. 

 

Jag kommer uppdatera här igen när vi har mer info att ge och förhoppningsvis då att problemet är löst, 

Highlighted
NY MEDLEM

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

Varför lägger ni inte ut denna infon på inloggningssidan så vi slipper mail och chatta om detta....det gäller alla fel som ni upptäckt.

Highlighted
NY MEDLEM

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

Hej, Vänligen lägg ut denna informationen vid inlogg. Jag har precis som andra behövt få tag på supporten innan man fick länken till denna tråden. 

Highlighted
NY MEDLEM

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

Vad är det som händer, nu har det gått 4 timmar till. Kommer vi behöva betala de fakturorna som ska vara betalda imorgon manuellt idag?

Hur är det med övriga överföringar, kommer de att göras om automatiskt eller måste vi vidta någon åtgärd?

 

 

Highlighted
NY MEDLEM

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

Jag testade precis att skicka iväg betalningarna till bank och för mig fungerade det fint nu igen.

Highlighted
APPLICATION SPECIALIST

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

(uppdaterad av Hilda Kidell APPLICATION SPECIALIST ‎2020-06-16 14:18 )

Hej! 

 

Precis som ni säger så fick vi just bekräftat att det nu fungerar att skicka ny betalningar. 

 

Betalningar som skickats under tiden vi haft problemet jobbar vi fortfarande med.

 

- För er som signerar i eEkonomi så är problemet att betalningarna inte kommit till banken. Det som kommer hända när vi har löst problemet är att dessa händelser kommer lägga sig för signering på nytt och ni kommer behöva signera om dem. Alltså har ni fakturor som är brådskande kan ni lägga in dem manuellt på banken och sedan låta bli att signera om dem i eEkonomi. 

 

- För er som inte signerar i programmet ska alla betalningar ha kommit fram till banken löpande under hela tiden trots problemet. Alltså har felet bara varit att eEkonomi har visat fel status. Det vi jobbar på nu gällande detta är att fakturorna ska få rätt status i programmet. 

 

 

Highlighted
NY MEDLEM

Svar: Problem med att skicka betalningar via bankkoppling.

Nej, till Handelsbanken fungerar det INTE. Inga betalning syns när man loggar in på banken