Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Redovisnings- & revisionsbyrån
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Diagrammen laddar inte - Ekonomiöversikt

Diagrammen brukar fungera men idag laddar de inte.

TypeError: s.data[t.dimensionKey] is undefined
chartsCalculator.2920.js:1:11193

Har även börjat få varningsmeddelanden för att ni har någon reklamfunktion inbyggd i tjänsten? Skall kunderna få reklam baserat på innehållet i sin bokföring eller vad håller ni på med på Visma??
4 SVAR 4
NY MEDLEM

Re: Diagrammen laddar inte - Ekonomiöversikt

Här verkar det vara något fel som är trasigt.....

Prova följa följande steg:

1. Gör en säkerhetskopia SAMT systemsäkerhetskopia
2. Gör en registervård.
3. Starta om datorn

Dessa tre delarna gör egentligen inte något för ditt problem, men det är lika bra att köra hela paketet när man ändå håller på......

4. kör Visma assist Administration ett antal gånger. Du kan starta om datorn mellan varje steg för att se utfallet.

Dessvärre har jag inte rättigheter på distans att starta programmet föra att se exakt vilka alternativ som finns, men det är i princip att ta stegen efter varandra uppifrån och ner.

Det KAN finnas en risk för att du drabbats av ett routervirus som gör att din trafik dirigeras om på ett oberäkneligt sätt, men jag vill säkerställa att installationen av Visma är korrekt innan man går vidare.

Är du osäker så rekommenderar jag att du kontaktar supporten.

Se till att du i alla lägen har gjort en säkerhetskopia det första du gör.

//Davor P

NY MEDLEM

Kan du först bekräfta att wootric-sdk.js, som är skriptet som blockeras, inte används av Visma? För jag har samma problem oavsett dator eller router och kan inte se att något skulle vara konstigt i övrigt.
NY MEDLEM

Kontrollera att du har aktiverat JavaScript i den webbläsare du har som standard webbläsare.

Om du kör med Internet Explorer kan du prova att välja Edge eller Chrome som standardwebbläsare för att se om det förändrar något.
NY MEDLEM

Vad gäller Wootric så blockeras den pga CSP-fel hos Visma, så den körs nog inte hos dig heller om du har uppdaterat din webbläsare och tittar efter i konsolloggen, men det verkar inte vara det som stör diagramgenereringen utan detta är nog en helt annan bugg.

Diagrammen funkade inte hos Vismas support heller så de har skapat ärende om det nu.