Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Kontroll mot Bolagsverket

Nu finns det en funktion i Visma Advisor Period & År som kontrollerar uppgifterna i din årsredovisning mot de registrerade uppgifterna hos Bolagsverket innan det är dags att lämna in. Den här kontrollen körs automatiskt i och med att du väljer Kontrollera mot BV (Ny knapp) på sidan Inlämning.

Kontrollera mot BV på sidan Inlämning i Visma Advisor Period & År.Kontrollera mot BV på sidan Inlämning i Visma Advisor Period & År.

Följande kontroller kommer att göras:

• Revisorns namn i revisionsberättelsen och revisorns namn i årsredovisningen (revisorspåteckningen) stämmer överens

• Organisationsnumret eller räkenskapsåret i revisionsberättelsen och årsredovisningen stämmer överens

• Valutan i årsredovisningen stämmer överens med den registrerade valutan hos Bolagsverket.

• Räkenskapsåret är inte längre än 18 månader

• Datumet för årsstämman är inte före datumet för revisionsberättelsen

• Räkenskapsåret stämmer med det räkenskapsår som är registrerat hos Bolagsverket

• Datumet för avslutad revision är inte tidigare än datumet för årsredovisningen

• Företagsnamnet i årsredovisningen och revisionsberättelsen stämmer överens.

• Namnen på företrädarna i handlingarna stämmer överens med de som var registrerade hos

• Bolagsverket den dag årsredovisningen skrevs under

• Det finns ett datum för revisorspåteckning

• I revisorspåteckningen finns det ett uttalande om att revisor avstyrkt att resultat- och balansräkning fastställs

• Aktiekapitalet i årsredovisningen stämmer med det registrerade aktiekapitalet hos Bolagsverket.
2 Kommentarer

Toppen funktion! Jag skulle vilja lägga till en knapp innan man påbörjar ÅR också. Knappen kan heta: "Hämta från BV" och fungera som ovan men att det istället fylls i programmet 🙂

Niklas Crona
CONTENT PRODUCER

Hej @Lovisa - Revidera i Bohuslän 

Va kul att du uppskattar den nya funktionen! Jag tar såklart vidare din idé/önskemål om att också ha en liknande knapp innan man påbörjar ÅR.

Om du vill så får du också gärna lägga din idé under fliken Ideér här i forumet 🙂 

Ha en fortsatt trevlig dag/
Niklas - Content Producer - Byråområdet