Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Nytt i Resursplaneringen - Visma Advisor

(uppdaterad av Niklas Crona CONTENT PRODUCER ‎2021-10-05 16:52 )

Under sommaren har det hänt en hel del i funktionen Resursplanering i Visma Advisor. Vi har gjort förbättringar av både utseende och funktionalitet som vi hoppas ska att förenkla ditt arbete.

 

Nytt Urval

Genom att markera kryssrutan Inkludera kan du nu välja om du vill inkludera medarbetare eller kunder med planerade eller utan planerade timmar. Detta urval hjälper dig att minska ner listan och ger dig en bättre överblick.

Kryssrutan "Inkludera"Kryssrutan "Inkludera"

Enklare åtkomst för att öppna sammandrag för en anställd

Det innebär att du inte behöver klicka så många gånger som tidigare och en förbättrat sammandrag ger dig bättre översikt.

Enklare åtkomst för att öppna sammandrag för en anställd.Enklare åtkomst för att öppna sammandrag för en anställd.

 

Ny guide

Kopiera planerade timmar och tidregistreringar från föregående år

Vi har gjort det enklare för dig att kopiera planerade timmar och tidregistreringar från föregående år. Den nya guiden gör det möjligt att välja och markera flera kunder eller medarbetare samtidigt, beroende på vad du väljer att kopiera. Genom att markera kryssrutor i guiden kan du enkelt välja medarbetare och kunder respektive kunder och uppdrag som du vill inkludera.

 

Du startar guiden genom att klicka på den nya ikonen längst upp till höger på sidan.

Starta guiden via ikonen längst upp till höger på sidan.Starta guiden via ikonen längst upp till höger på sidan.

 

Radera planerade timmar

En mycket efterfrågad funktion är möjligheten att radera planerade timmar för en kund eller medarbetare. Guiden kommer även att hjälpa dig att arbeta mer effektivt när till exempel en kund bestämmer sig för att de vill sköta mer av redovisningen själva eller om en medarbetare väljer att sluta sin anställning.

 

Kopiera eller flytta planerade timmar för medarbetare

Nu blir det ännu enklare att flytta eller kopiera planerade timmar mellan dina medarbetare. Guiden kommer att hjälpa dig med att välja medarbetare, kunder och uppdrag på ett sätt som gör det hela mer överskådligt.

 

Om du väljer att kopiera timmar mellan två medarbetare som är kopplade till samma kund och uppdrag, kommer timmarna att läggas till utöver redan planerade timmar på den medarbetare som du väljer att flytta timmarna till.

 

En smidig funktion om du vill kopiera över planerade timmar för ett kunduppdrag från en medarbetare till en annan.

 

Om du väljer att flytta timmar mellan två medarbetare som är kopplade till samma kund och uppdrag, kommer timmarna att raderas från den medarbetare som du väljer att flytta timmarna ifrån. Det blir mycket enklare att hantera resursplaneringen för en ny medarbetare som tar över efter en medarbetare som ska sluta eller som fått nya uppdrag.

 

Läs mer i hjälpavsnittet Resursplanera genom att använda guiden »

 

Övriga förbättringar

  • En ny rad längst ner som ger en bättre översikt av det totala antalet timmar som planerats för den valda perioden.

  • En varning visas nu om du försöker ange timmar på ett uppdrag som inte är kopplat till ett pågående prissättning.

  • Om uppdraget blivit inaktiverat visas det nu markerat som utgråat. Det gör det enklare att se när att det är inaktivt.