Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Till dig som har mejladress från Tele2

(uppdaterad av Mita Jonsson CONTENT PRODUCER ‎2021-01-21 14:00 )

Den 1 februari 2021 stänger Tele2 sin mejltjänst och det påverkar dig som t ex har mejladresser som slutar på @tele2.se och @comhem.se. Du som har en sådan mejladress ska ha fått information om nedstängningen via mejl eller brev.

Byt mejladress innan 1 februari 2021 på vismaspcs.se

Använder du en mejladress med Tele2 eller Com Hem enligt ovan för att logga in på vår hemsida behöver du byta denna för att kunna ta emot mejl från oss, t ex vid glömt lösenord. 

Så här byter du mejladress på vismaspcs.se »

Kommer du inte ihåg ditt lösenord när du loggar in på vår hemsida måste du göra denna ändring innan den 1 februari. Efter detta datum kan du inte läsa mejl som kommer till din Tele2-adress. Läs mer om Glömt losenord »

Lägg till nya e-postadressen i ditt lokalt installerade program

Om du har lokalt installerat program där du lagt in din e-post för att nå våra internettjänster måste du gå in i det programmet och uppdatera till den nya e-postadressen.

Visma Administration/Fakturering/Förening

Gå in under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min sida/internettjänster och ändra mejladressen under Inloggningsuppgifter till vismaspcs.se. Klicka på Ange inloggningsuppgifter och fyll i din nya e-postadress och lösenord. Klicka på OK. Klicka på Synkronisera för att få en bekräftelse på att allt stämmer.

Visma Lön

Gå in under Arkiv - Användare - Användare och klicka på Återställ felaktig koppling, efter det så kan du ändra mejladressen på den administratör som finns upplagd. Gå också in under Arkiv - Användare - Inloggning på vismaspcs.se för att ändra din egna inloggning. Sedan så synkroniserar du register under Arkiv - Synkronisera internettjänster.

De anställdas mejladresser kommer vid en synkronisering uppdateras automatiskt under Personal - Anställda om deras mejladresser är ändrade på vismaspcs.se. Synkroniseringen gör du under Arkiv - Synkronisera internettjänster.

Visma Byråstöd

Gå till Arbeta med - MedarbetareOm du har samarbete/använder Vismas internettjänster ska du klicka på Inställningar för Vismas internettjänster och ändra mejladress. Om du inte har samarbete/använder Vismas Internettjänster så ändrar du mejladress i Grunduppgifter - Kontaktuppgifter under fliken E-post. Om du försöker ändra i det här fältet direkt och har samarbete eller använder Vismas Internettjänster så kommer du få ett felmeddelande.

Under Arkiv - Byråunderhåll - Byråuppgifter kan du även behöva ändra e-postadressen till företaget om det är en Tele2-adress.

Visma Skatt/Skatt Proffs

Gå till Arkiv - Programinställningar - Fliken Min Sida.

Visma Analys/Anläggningsregister/Bokslut/Koncern

Gå till Arkiv - Programinställningar.

Visma Enskild Firma

Gå till Arkiv - Personliga inställningar.

2 Kommentarer
elisabeth75
NY MEDLEM

Begriper inte ett dugg hur jag ska göra.Har försökt flera gånger att ändra mailadressen men det verkar inte funka enligt instruktionerna.

Mita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Hej Elisabeth!

För att få lite mer koll på detta så undrar jag om du inte kan ändra mejladressen på vår hemsida vismaspcs.se, eller är det när du gått i ett lokalt installerat program det inte fungerar?

Hälsningar
Mita