Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Apparna Lön Anställd och Min Lön är en app

(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2021-09-22 15:49 )

Uppdatering 2021-09-22

Nu finns appen Lön Anställd även att hämta i Google Play för användare med Android. 🎈

Uppdatering 2021-09-20

Äntligen finns appen för iPhone att hämta via app store! 🎉

AppikonAppikon

Appen för Android kommer inom kort. Vi uppdaterar denna tråden när den är på plats!

----

Vi vill göra det enkelt för anställda. Därför har vi slagit ihop apparna Lön Anställd och Min Lön. 

Det betyder att du numera endast behöver en app från oss, oavsett om du registrerar dina tider med Visma Lön Anställd eller tar emot lönebesked i Min Lön.

Den nya appen har namnet Lön Anställd.

Är du löneadministratör och läser detta får du gärna skicka vidare informationen till de anställda.

För dig som får lönebesked via appen Min Lön

(Samma app, nytt namn)

I en uppdatering byter appen Min Lön namn till Lön Anställd och appen får en ny ikon. 

Du kommer fortfarande se dina lönebesked och ha samma funktionalitet och inloggningsuppgifter som tidigare.

Skiss app för LönebeskedSkiss app för Lönebesked

För dig som registrerar tider i appen Lön Anställd

(Ny app att hämta)

Den nya appen heter Lön Anställd.

I den nya appen kommer du precis som tidigare kunna registrera dina tider och se dina saldon för semester, komp och flex. Men du kommer mötas av ett nytt uppdaterat gränssnitt.

I den nya appen behöver du logga in, det gör du med samma inloggningsuppgifter som du haft tidigare till vismaspcs.se Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du klicka på Glömt lösenord för att välja ett nytt. Jag vill också tipsa om funktionen att identifiera sig via Face ID eller Touch ID.

När du har kontrollerat att allt stämmer i den nya appen kan du radera den gamla.

För dig som både registrerar tider i Lön Anställd och läser dina lönebesked i Min Lön

(Två appar blir en)

I den "nya" appen Lön Anställd registrerar du dina tider och ser dina saldon för semester, komp och flex i ett nytt gränssnitt. Och självklart kommer du se dina lönebesked där. 

Du loggar in på samma sätt som tidigare.

När du har kontrollerat att allt stämmer kan du radera den gamla Lön Anställd-appen (Visma Lön Anställd (Utgår)).

Skiss för Lön Anställd + Min LönSkiss för Lön Anställd + Min Lön

76 Kommentarer
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@LenaGson Om det inte funkar skulle jag vilja att du kontaktar vår support på 0470-706200 så får vi kika vidare på det. 

/Anna

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Nu har vi också påbörjat utrullningen av appen för användare med Android! 🎈

/Anna

Rogerstsn
NY MEDLEM

Hej

Vi använde tidigare Lön anställd och där fanns en flik "medarbetare" där man kunde se närvaro. Den funktionen verkar vara borttagen. Är den funktionen permanent borttagen?

Jenny Lu
UTFORSKARE

@Anna Svensson - vad innebär "påbörjat utrullningen" - jag har Android, har installerat om appen men utseendet är fortfarande samma som innan, dvs. jag ser enbart mitt lönebesked. Till Iphone verkar det fungera bättre, en kollega loggade in igår.  

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@Rogerstsn Funktionen att se sina medarbetare är väldigt uppskattad och vi kikar på hur vi kan lösa den framöver. 🙂 

@Jenny Lu Det innebär förenklat att vi första dagarna uppdaterar appen för ca 10% av användarna och sen ökar. Jag hittar den nya appen på Google Play så det borde gå att manuellt uppdatera appen och få den till sin telefon.

/Anna

Jenny Lu
UTFORSKARE

@Anna Svensson, innebär det att ni uppdaterar den för alla användare under närmsta dagarna utan att man själva behöver göra något?
Jag har som sagt installerat den på nytt via Google Play, men den uppdateras inte till det nya formatet trots detta. 

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@Jenny Lu Ja, om man har ställt in automatisk uppdatering av apparna i Android så kommer appen uppdateras automatiskt när det är "din" tur. 

Får du inte till det kanske du kan avvakta ett par dagar innan du testar att uppdatera igen?

/Anna

Saku__
UTFORSKARE

När jag hämtar hem androidversionen står det Visma Lön Anställd (beta) på den i Google play.
Se rubrik där man ska installera den.
Då sökte jag på Visma Lön Anställd.
Ska det vara så? Tänkte att det kan vara förvirrande för de anställda.

Maria21
NY MEDLEM

Hej, våra Android användare kan se den nya appen i Google Pay, men inte ladda hem den. Är det inte deras tur än då?

Kerstin44
NY MEDLEM

Hej,

Jag har en i personalen som får detta meddelande när han loggar in via nya appen men kommer in utan problem när han loggar in via  dator. 

Är detta ett känt problem? 

MicrosoftTeams-image.png

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@Saku__  Det är endast ni som kört Beta-versionen som ser den i Google Play så det borde inte vara några problem, hojta isåfall.

Däremot är det viktigt att det är den nya appen man laddar hem (vi är på väg att se till att den gamla inte syns i Google Play och AppStore).

@Maria21 Det borde gå att tvinga fram en uppdatering, men eftersom de gamla apparna funkar tills vidare kanske du kan be de anställda avvakta uppdateringen någon vecka?

@Kerstin44 Vi har fått några användare med samma problem. Kontakta mina kollegor på supporten så hjälper de dig: 0470-706200.

/Anna

LenaGson
NY MEDLEM

Hej
När jag har laddat hem den nya appen i min iphone så kan jag logga in och allt ser bra ut. När jag stänger ner den och ska öppna igen så kommer jag inte in i appen. Jag skriver lösenordet men den öppnas inte. 
Det är flera anställda som har samma problem. 

Soders
UTFORSKARE

Jag har samma problem som LenaGson. Jag kunde inte öppna den i morse, men installerade om och då fungerade det, men nu när jag skulle logga in för att stämpla ut så beter den sig likadant som den gjorde innan jag installerade om i morse.

Dvs jag kan skriva lösenordet, men den öppnar inte....

Jenny Lu
UTFORSKARE

Flera medarbetare (med iPhone) hos oss har samma problem som @LenaGson och @Soders

Hittade detta tips på Google Play, kan vara värt att testa:

Visma.JPG

JessicaEngstrom
NY MEDLEM

Vi har märkt att de som har Iphone 6 inte kan komma in i den nya appen är det något ni är medvetna om?

ABG174
NY MEDLEM

Fungerar den nya appen som den ska? Många av våra anställda får den inte att fungera. Behöver de göra ngt?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER
(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2021-09-29 16:00 )

@Kerstin44  Felet dina användare råkade ut för ska vara rättat nu även om du inte har varit i kontakt med vår support.

@LenaGson,  @Soders & @Jenny Lu  Vi har gjort en uppdatering. Testa att uppdatera iPhoneappen till version 3.0.3 (finns i App Store) Får ni fortsatta problem ber jag er antingen i appen välja Ge oss feedback eller kontakta vår support på telefonnummer 0470-706200 så hjälper vi er!

@JessicaEngstrom Appen stödjer inte version 6 av iPhone. Användare med äldre mobiler kan i mobilens webbläsare välja att starta tjänsten via vismaspcs.se.

@ABG174 Den nya appen fungerar men användarna kan behöva uppdatera till den senaste versionen. Om de har Android och inte får hem den senaste versionen kan du be dem avvakta tills imorgon då 100% av Androidanvändarna ska komma åt den senaste versionen.

Alla användare har möjlighet att få hjälp med felsökning via Ge oss feedback inne i appen eller via supporten 0470-706200.

De gamla apparna Lön Anställd och Min Lön fungerar tills vidare!

Maria21
NY MEDLEM

Hej, när kommer funktionen att kunna se sina medarbetares inlogg , tillbaka?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@Maria21 Funktionen att se sina medarbetare har varit väldigt uppskattad!

I appen har du möjlighet att skicka synpunkter via ikonen uppe till höger och sen valet Ge oss feedback. Berätta gärna för oss där vad du har använt funktionen till och vilken information som just du har behov av att se. Vi kikar på hur/om vi kan lösa den framöver.

Maria21
NY MEDLEM

Vilken ikon?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

ah förlåt! Den lille "gubben" uppe till höger när du är inloggad i appen.

LenaGson
NY MEDLEM

Tack för hjälpen, nu går det att logga in i nya appen igen, mer än 1 gång. 😀

Saku__
UTFORSKARE

En av mina användare har iPhone 6. Nya appen fungerar ju inte för dessa telefoner, men finns de gamla apparna kvar alls? (Tills användaren  får sin nya telefon om några dagar.)

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@Saku__ De gamla apparna kommer finnas kvar tills vidare så det är ingen stress. 

Soders
UTFORSKARE

Hur klarmarkerar man månaden i den nya appen?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@Soders När månaden är slut och tiderna är registrerade får du upp knappen Klarmarkera i Kalendern.

Det kan vara så att du behöver växla till rätt period via pilen uppe till höger.

IMG_0105.PNG