Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Augusti månad i Visma Spcs forum

(uppdaterad av Agnes Ohrling COMMUNITY MANAGER ‎2021-09-07 17:35 )

Hej och glad tisdag mina vänner!

Den sista sommarmånaden är avklarad och andra dagen av andra veckan i september inledd. Nu får man väl säga att hösten är här? I Växjö har vi de senaste dagarna haft ett helt fantastiskt höstväder. Sol, blå himmel och klar och frisk luft. Finns nästan inget bättre enligt mig. Vilken är er favoritårstid? Kommentera gärna nedan och beskriv vad det är ni gillar mest med just den årstiden. 🤗

Augustis siffror skvallrar om att allt fler och fler återvänt till jobb och rutiner efter en härlig och välbehövd sommar. Och ingen är gladare än vi att ha er tillbaka här i forumet 😀

Den här månaden har våra användartips om olika funktioner samt tips kring hur ni kan  effektiviserar ert arbete i ert program dragit mycket trafik. Det gör mig varm i hjärtat att se. Förhoppningsvis har de här artiklarna varit hjälpsamma i ert dagliga arbete. 

Om ni känner att ni inte har så bra koll på dessa användartips, eller om ni hittat några stycken och undrar om det finns fler relevanta artiklar för er så kommer några av mina favoriter här nedan. 

Visma Administration 

5 anledningar till varför du alltid ska arbeta i senaste versionen

Bankfilsformat och återrapporteringsfiler

Digitalisera en sak i taget

Jobba digitalt med dina kvitton eller leverantörsfakturor

Automatisk avstämning i Visma Administration

Visma eEkonomi 

Arbeta smart med din försäljning i Visma eEkonomi

Arbeta smart med dina inköp i Visma eEkonomi

4 vanliga misstag vid deklaration

Kassa och bankhändelser i Visma eEkonomi

Fakturera direkt från appen Visma eEkonomi

Visma Lön 

Effektivisera lönearbetet med Visma Lön Anställd

Utskriften Ackumulatorlista i Visma Lön 300/600

Hälsning/meddelande på lönebeskedet

Tips! Använd egna ackumulatorer för spårning och varningar 

Tips om bilförmån!

Sedan vill jag passa på att lyfta att ni som arbetar med Visma eEkonomi Deklaration och Årsredovisning och/eller rot och rut i Visma eEkonomi nu har möjlighet att hjälpa oss i vårt arbete att utveckla dessa med era tankar och åsikter. Era åsikter är otroligt viktiga för oss, så det skulle vara väldigt uppskattat om ni som har tid och lust deltar. 😊

Vi söker dig som vill göra användartester i eEkonomi Deklaration och Årsredovisning 

Vad kan vi förbättra gällande ditt arbete med rot och rut?

Innan jag avslutar vill jag självklart passa på att dela med mig av augustis användarstatistik. Min favoritdel!

Den här månaden har vi fått välkomna 242 nya användare. Varmt välkomna till Visma Spcs forum vill jag hälsa er!

Användare som besökt forumet flest gånger under månaden 

@Pacsac 

@AnnicaL 

@Davor P1 

@Behruz 

Användare som har startat flest trådar den här månaden 

@JP Ekonomiservice - Jocke 

@lindbull2 

@SB____6 

@martin61 

Användare som skrivit flest kommentarer 

@AnnicaL 

@AccountantfromHell_singland 

@Lovisa Ljungvall - Revidera 

@Pacsac 

Användare som delat ut flest likes

@CarinaEsp 

@Pacsac 

@Lovisa Ljungvall - Revidera 

@Numbers_and_Friends 

Och allra sist men absolut inte minst vill jag passa på att dela inlägget Månadens Champion här med er där ni har chansen att få lära känna vår champion @AnnicaL bättre. Ni har säkert redan stött på Annica i var och varannan tråd då hon under 2020 skrev hela 615 svar här inne på forumet. Fantastiskt! Läs om vilka program Annica jobbar i, vad hon tycker är bäst med forumet samt mycket mer i inlägget ovan!

Nu är det dags att avsluta för den här månaden. Vi hörs igen i slutet av september!

Allt gott! 🌻

/Agnes 

Ps. Tips är att hålla utkik efter andra roliga reportage här på forumet