Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Eldsjäl på forumet hjälper företagare

Therese25
Behöver du hjälp på plats eller kanske koppla ihop olika program med hjälp av integrationslösningar? Våra partners finns där för dig med hjälp, råd och stöd. Nu vill vi uppmärksamma dessa eldsjälar lite extra. En av dem är Kenneth, mannen som älskar att hjälpa företagare på Visma Spcs forum.

Det finns människor som har det där lilla extra i sig. Våra partners brinner för att hjälpa andra företagare och är proffs på vad du som användare behöver för olika system i din verksamhet.  

Igår fick tre av dem ta emot utmärkelser för sitt arbete. Kenneth Ardkäll (KenArd) var en av pristagarna och fick ta emot utmärkelsen Årets forumaktivaste partner. Kenneth driver företaget Ekonomiakuten där han tittar på helhetslösningar för företagare.

Nu har han varit partner i cirka 16 år och har kommit att bli en viktig person på Visma Spcs forum där han hjälper besökare med frågeställningar kring företagande. Med sin snabbhet, rappa fingrar och finurliga formuleringar har han blivit en mycket uppskattad del av forumet.

Varför är du  så aktiv på forumet?
– Jag tycket det är sjukt kul att skriva. När jag börjar öppnar sig dammluckorna. Tillfredsställande att kunna hjälpa enkelt och snabbt. Nu är det mycket frågor på forumet och många kan man faktiskt besvara med kanske två meningar, så har man fått hjälp. Jag kan hjälpa i språnget. Sedan lär jag mig mycket också, sånt som jag kan använda även till mina kunder. Jag är inne flera gånger om dagen.

Vad anser du är det bästa med forumet?
– Det här att företagare sitter på kvällar och helger och kan få akut hjälp. Tja, eller under natten eller när som egentligen, det är en häftig funktion. Många sitter kanske i knipa under helgen och behöver hjälp.

Vilket tips har du till användare av forumet?
– Nyttja funktionerna som finns. Kanske prenumerera på trådar för dina program. Själv styr jag sedan upp prenumerationsmejlen i mappar i min mejl och sorterar dem var för sig. Sedan får man så klart inte glömma den viktiga sökfunktionen där man kan leta upp trådar med de ämnen och frågeställningar man har.

Vad betyder priset för dig?
– Jag har ju världens roligaste jobb. Jag älskar mitt jobb och tycker det är kul att hjälpa till. Det här priset är ett bevis på att jag gjort något bra och att det uppskattas av andra. Att vara en del av Visma ger en familjekänsla.

Vinnarna (från vänster):
Årets forumaktivaste partner
Ekonomiakuten (Kenneth Ardkäll)

Årets kunskaps(s)ökare
JL Konsult (Johan Larsson)

Årets partner
DataPartner (Alessandro Halén)

Foto: Boo Gunnarson