Hej alla vänner här inne på forumet 🤗
Maj har passerat och vi möts idag för att sammanfatta månaden. Har det inte varit en härlig månad? Jag hoppas ni tycker det! Månaden när allt började slå ut i grönska och första gången i år det känts som att sommaren faktiskt är riktigt nära. 🌿☀️
Det är inte bara ute i naturen som det har skett saker under månaden, även hos oss här på Visma Spcs och forumet har det hänt grejer!
- Visma Lön Anställd har fått en ny fin ikon när programmet startar via vismasps.se. Här kan du läsa mer om det och även se ikonen
- Vi lanserade en riktigt bra funktion i Visma Advisor Period & År som kontrollerar dina uppgifter i din årsredovisning mot dina registrerade uppgifter hos Bolagsverket innan du lämnar in redovisningen
- I Visma eEkonomi kom under maj två väldigt härliga, nya funktioner
- Du kan numera lägga till anteckningar på anläggningstillgångar
- Programmet varnar dig om att ett fakturanummer redan finns vid skapande av reskontrafaktura om du lägger till samma fakturanummer två eller fler gånger manuellt
Vill du läsa mer om uppdateringarna i eEkonomi hittar du information här.
Nu till min favoritdel - er användare!
Användare som skrivit flest kommentarer under maj månad
@AnnicaL 81 kommentarer/inlägg
@CarinaEsp 40 kommentarer/inlägg
@Lovisa Ljungvall - 4L Ekonomi 18 kommentarer/inlägg
@Pacsac 15 kommentarer/inlägg
@Roffakab 15 kommentarer/inlägg
Tusen tack till er och bra jobbat! Inget gör mig så glad som att se när ni hjälper varandra här inne på forumet.
Användare som gett flest 'tummen upp' till en annan användare under maj månad
@CarinaEsp 32 tummen upp
@Kristina4 6 tummen upp
@Fd medlem 6 tummen upp
@Lovisa Ljungvall - 4L Ekonomi 6 tummen upp
@Helgu2020 6 tummen upp
Snyggt jobbat! Så roligt att se när ni uppmuntrar varandra 😀
Användare som fått flest svar markerade som 'godkända' under maj månad
@AnnicaL 20 godkända svar
@CarinaEsp8 godkända svar
@Roffakab 7 godkända svar
@Lovisa Ljungvall - 4L Ekonomi 5 godkända svar
@Kicki_10 2 godkända svar
Härligt! Era svar gör otrolig skillnad för så många här inne på forumet. Jag vill uppmana er alla till att sträcka ut en hjälpande hand till era medanvändare🤗
Sist men inte minst hade vi äran att välkomna 310 nya användare här på forumet!
Några av dessa nya användare är:
@Fd medlem
@Fd medlem
@Fd medlem
@Fd medlem
@Vjolca
Varmt välkomna till er och alla resterande nya medlemmar! Ni vet väl att ni både kan få hjälp i programrelaterade frågor men också det mer teoretiska när det kommer till bokföring och lönehantering? Passa på att ställa era frågor under det område som är relevant för er. Vi kan väl alla tänka på att hjälpa våra nya medlemmar lite extra? 😀
Som en liten bonus innan jag avslutar vill jag passa på att tipsa alla nya om våra absoluta bokföringsfavoriter här på forumet. Jag hoppas de ska komma till nytta!
Bokföra årets resultat
Bokföra föregående års resultat
Inköp av tjänster och varor inom och utanför EU
Bokföra betalning av F-skatt/preliminärskatt
Bokföra upplupna kostnader och förutbetalda intäkter
Bokföra inköp med privata pengar
Bokföra inköp med kreditkort
Nästa gång vi hörs är för en summering innan sommar och semester. Ge inlägget en 'tummen upp' om du som jag längtar efter sommaren!
Vi hörs i juli / Agnes 🌻