Visma Utlägg är nu uppdaterat så att det är ännu fler möjligheter för dig som administratör att arbeta med rapporterna.
Hantera tabellkolumner
På respektive flik under Rapporter kan du nu som administratör ställa in vilka kolumner som ska synas. Det gör du via knappen Hantera tabellkolumner.
Dela upp utlägg
Som administratör kan du nu dela upp utlägg på flera olika typer av utlägg direkt under Rapporter. Det kan till exempel vara om ett kvitto gäller två olika utläggstyper.
Klicka på utlägget och välj Dela upp utlägg.
Dela upp utlägg i Visma Utlägg
Skapa utläggskategorier direkt från Rapporter
När du klickat dig in under Redigera utlägg på en rapport kan du både redigera utläggskategorin och skapa helt nya.
Du kan samtidigt välja om utläggskategorin endast ska kunna användas av administratören.
Ta bort utläggsrapport + utlägg
Ibland blir det fel i utläggen och du vill rensa bort utlägg och utläggsrapporter.
Nu finns valet Ta bort utläggsrapport, som tar bort både rapporten och utläggen.
Självklart får du en kontrollfråga så att du inte råkar ta bort något du inte vill.
Hoppas de här förändringarna gör rapporthanteringen härligare för dig som administratör!