Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Nu är det ännu enklare att bjuda in din revisor till Visma eEkonomi

(uppdaterad av Niklas Crona CONTENT PRODUCER ‎2020-04-29 16:09 )

Är ditt företag revisionspliktigt? Nu är nämligen Revisorsinloggningen i Visma eEkonomi ännu bättre och smidigare! Du kan nu bjuda in din revisor direkt från Visma eEkonomi och kan själv lägga upp revisorn som användare i Mina tjänster. Så fort du lägger upp revisorn som användare skickas ett mejl till denne som därefter kan logga in på Mina tjänster och ta del av ditt Visma eEkonomi.

Hur vet du att du att ditt företag är revisionspliktigt?

Grundregeln är att ett aktiebolag ska ha revisor. Men de flesta nybildade aktiebolag och de som är under en viss storlek kan välja att inte ha det. Aktiebolag som inte når upp till två av nedanstående värden för båda de två senaste räkenskapsåren kan välja att inte ha revisor:

• fler än tre anställda
  • mer än tre miljoner kronor i nettoomsättning
  • mer än 1,5 miljoner kronor i balansomslutning

Att bjuda in en revisor till ett revisorsinlogg är helt kostnadsfritt och användaren, det vill säga revisorn, får läsbehörighet i programmet och upptar ingen licens. Revisorn kan plocka ut rapporter, ta ut SIE-fil och plocka ut register.

Så här gör du för att bjuda in en revisor

Via Appar och tillval som du hittar i vänstermenyn i Visma eEkonomi väljer du att klicka dig vidare till “Bjud in redovisningskonsult eller revisor”. Här väljer du “Bjud in revisor” och skickas vidare till “Mina Tjänster” där du skapar upp användaren, i detta fall revisorn.

Du fyller i uppgifterna om revisorn och klickar sedan på “Inställning för revisor” längst ner på sidan.

Fyll i “Behörighet som revisor” och klicka på “Skapa”. Revisorn får då ett mejl och kan logga in i ditt Visma eEkonomi med läsbehörighet. Därefter kan du se användaruppgifterna och vilken huvudtjänst revisorn är upplagd till.

Så här bjuder du in din revisor via Visma eEkonomiSå här bjuder du in din revisor via Visma eEkonomi

Du kan läsa mer om revisorsinloggning i hjälpavsnittet Registrera revisor som användare.

Filmen Revisorsinloggning i Visma eEkonomi visar vad revisorn kan göra i Visma eEkonomi och ger en kort introduktion till programmet. Dela gärna filmen med din revisor som du bjudit in.