Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Det finns två alternativ för hur du löser detta.Alternativ 1: Du byter benämning på värdepappret genom att klicka på pilen till höger om Benämning. Då ligger alla tidigare händelser kvar på samma värdepapper.Alternativ 2:Lägga in det gamla värdepappret som utnyttjat och sen registrerar du den nya med ett IB. Fördelen här att du ser historiken över tidigare värdepapper.Båda alternativen påverkar deklarationen på samma sätt./Anna
Hejsan!Du kan ta en säkerhetskopia från skatteprogrammet på Windows 7:datorn, läs mer i Säkerhetskopiering.Skulle det inte fungera kan du flytta filerna som ligger under Mina dokument\SPCS\Visma Skatt\2014-2015\Skattfiler och lägga dessa på samma sökväg på MAC-datorn.
Jag jobbar inte på SPCS så du får ta mitt svar för vad det är:1) JagTROR att programmet hämtar siffran från bilagan Skatte -o resultatplanering. Då borde du få samma siffra i nästa år förutsagt att du grundar den nya ÅR på den gamla.2) Om du gör andra justeringar i deklarationen som du inte gjort i bokslutet så kommer underskottet attmiss stämma.Någon gång har jag också haft problemet, men trodde då att de hade att göra med när Skatteverket ändrade deklarationsperioder för AB.Enklaste sättet att kolla är att jämföra skatteberäkningarna i deklarationerna med bokslutsprogrammets beräkningar. Kanske kan mitt svar vara till någon hjälp?
Hej!Normalt använda konto 8920 för att bokföra skatt som hör till ett tidigare år, så detta konto tillsammans med kontot för skatteskuld (2510) borde du kunna använda för att bokföra skatten.
Morgonsoffan
Genvägar