Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Jag är inte helt säker på hur detta hanteras men jag har läst mig till att premier från livförsäkringar inte är avdragsgilla men att försäkringsbelopp som utbetalas vid dödsfall är skattefria. För att vara riktigt säker så rekommenderar jag dig att kontrollera detta med Skatteverket.
Omskatteskulden/-fordran frånföregående beskattningsår ej är regleradange årtalet för föregående beskattningsår, skattekostnaden enligt deklaration/slutskattesedel och hur stor eventuell inbetald skatt har varit längst upp på bilagan. Om den redan har reglerats kan du lämna dessa fält tomma.Ja, alternativt kan du använda ett fordranskonto, exempelvis 1640, istället för skuldkontot.
Numera spelar det ingen större roll. Tidigare hade jag svarat att du inte skulle bokat om momsen till redovisningskontot för moms innan överföring för att få momsbilagan ifylld. Men numera redvisas årsvis moms inte tillsammans med deklarationen. Så du kan bokaföra momsen före överföring till skatteprogrammet.
Hej! Det beror lite på hur du lämnar in din deklaration. Du kan läsa mer i följande tråd: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...
Skuld för årsvis moms ska från och med i år redovisas i ruta B14, precis som vid månads- eller kvartalsvis moms. Om du har en fordran blir det istället ruta R8 Övriga fordringar.
Morgonsoffan
Genvägar