Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!!Börja med och bokföra årets skatt, årets resultat tar du allra sist.En ombokning är inte nödvändig, det viktiga är att saldot ligger på ett konto som är kopplat till olika baskonton beroende på debet- eller kreditsaldo. Ett konto har en sådan koppling som standard i programmet är 2510, så mitt förslag är att du samlar din skatteskuld/-fordran på detta konto genom ombokningar.Ja, det bör vara uppbokad då eftersom årets resultat aoutomatiskt hämtas till celler i vinstdispositionen.
Hej!Om du använder tjänsten filöverföring kan de flesta bilagor föras över elektroniskt, dock inte INK1-blanketten.En fullständig lista på de bilagor som går att skicka med tjänsten filöverföring hittar du här:http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-skatteprogram/default.htm#infobanken/deklarationsblanket... m m.pdfE-tjänsten Inkomstdeklaration 1 tillåter mig veterligen baraöverföring av K4 och NE elektroniskt.
Personligen har jag aldrig ställts inför detta val, men jag känner precis som du att det är tveksamt. Kostnader som hör till firman ska redovisas däri är grundregeln och där verkar det i ditt fall inte vara någon tvekan. Någon annan användare kanske är av en annan åsikt?
I det läget varnar programmet om att man går miste om skattereduktioner och ger tips på åtgärder. I mitt fall har jag angivit inkomst av tjänst 40 000 kr och en utgiftsränta på 10 000. Då får jag följande:
Hej!Du kan hantera detta med händelsen Avskiljning inlösenaktier i skatteprogrammet. Här finns en arbetsgång som beskriver hur du gör. Hos Skatteverket finns instruktioner och belopp avseende just spliten i Vostok Nafta
Morgonsoffan
Genvägar