Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Den kortfristiga delen av lånet avser den del som förfaller till betalning inom ett år från balansdagen. Om bokslutsdatumet är 2012-12-31 innebär det betalningar under perioden 2013-01-01 - 2013-12-31. I kolumnen 1-5 år ska den del som förfaller om minst ett år (2014-01-01) och max fem år. Du anger det kontonummer där den långfristiga delen av lånet är bokförd, till exempel 2350. Det är även detta konto som avstämning görs mellan kontosaldot och angivet belopp i "Summa långfristig del". Den del som står angiven som kortfristig i bilagan föreslås ombokas om du trycker på knappen "Föreslå transaktion".
Hej! Du får själv välja vilken av reglerna för avskrivning du vill använda dig av. Vilken regel du ska använda beror på hur du vill påverka ditt resultat och hur du vill göra dina avskrivningar. Det finns inget generellt svar om vilket som är bäst.
Hej! Eftersom programmet tittat på det faktiska saldot på varje specifikt konto så är enda sättet att boka om din nettofordran till ett enda konto, så att du exempelvis får saldo -3000 på 2510. Det kan du göra genom att skapa en bokslutstransaktion som du väljer att inte exportera till bokföringen. Då blir det en transaktion som endast syns i bokslutsprogrammet.
Hej! Om filerna är skapade i Visma Skatt 2012.1 behöver du den versionen eller en senare 2012-version för att kunna ta del av innehållet i sin helhet. Därför rekommenderar jag att du laddar och installerar ner version 2012.2 från denna sida: https://www.vismaspcs.se/visma-suppor...
jag gör nog en egen spec över detta för jag måste ha de enskilda posterna
Morgonsoffan
Genvägar