Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Om du går in under Start - Balansräkningsmallkan du markera Urvalet Alla och se vilka bokföringskonton som hamnar under en viss rubrik som standard.För att flytta ett konto till en annan rubrik kan du markera och högerklicka på "mappen" där du vill ha kontot och välja Egenskaper rad... I fältet Baskonto kan du skriva dit det konto du vill ska hamna under rubriken. Står där redan konton avgränsar du med kommatecken.Har ett belopp hamnat på felaktigt konto justerar du det under Kontoplan och saldon.
Hej hej!När du står i blankettöversikten i programmet kan du välja att Skapa ny. Klicka påJämkning/Preliminärdeklaration, här kan du nu välja enblankett för preliminär inkomstdeklaration.Har jag missförstått din fråga eller om du har fler funderingar får du gärna återkomma här!
Ja, de belopp som anges i bilagan bör vara periodiserade och klara, för någon periodisering görs inte automatiskt i bilagan.
Tack för en bra beskrivning! Om det är möjligt kan jag faktiskt inte svara på, men rent bokföringsmässigt bör det inte vara något problem. Jag tänker mig att du i så fall krediterar 1510 kundfordringar och debiterar konto 1310 (andelar i intresseföretag) eller 1330 (Andelar i intresseföretag).
Hej!Om det är skattfiler av typen -skt kan du hitta dem i Visma Skatt genom att gå till Öppna och sedan välja Bläddra.Därefter bläddrar du dig fram till USB-minnet eller skrivbordet och dubbelklickar på filen. Klicka sedan öppna.Om det istället är en .skb-fil så är det en säkerhetskopia som måste återställas innan filerna går att öppna. Det gör du via Arkiv - Säkerhetskopiering - Återställ. När återställningen är klar kan du öppna filerna via Arkiv - Öppna.
Morgonsoffan
Genvägar