Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Kostnadsräntan på skattekontot är inte avdragsgill och intäktsräntan beskattas inte. MVH Anita
Hej igen! Jag har kollat vidare på din fråga. Jag hittade i hjälpen i programmet Visma Enskild Firma denna texten: "En insatsemission innebär att medlemmen tilldelas en del av den ekonomiska föreningens vinstmedel (motsvarar fondemission i ett aktiebolag). Medlemmens mottagna insatsemissioner ska inte bokföras och får inte ingå i underlag för räntefördelning. Däremot ska totalt innestående fordringar av insatsemissioner tas med vid fält U4 på det förenklade årsbokslutet." Hoppas att det gav svar på din fråga.
Hej hej! Skatteverket har tagit fram en broschyr kring vilka skattefrågor som kan bli aktuella för bostadsrättsföreningar och deras medlemmar. Du hittar den här:https://www.skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/blanketterbroschyrer/broschyrer/info/3843.4.2cf1b5cd163796a5c8b646e.html Hoppas du får svar på din fråga annars får du gärna återkomma med lite mer information.
Hej hej! I Aktiehanteraren kan du välja händelsen Utnyttjad på Swedbanks preferensaktier, då beräknas ingen vinst eller förlust. Sedan lägger du upp den nya med händelsetypen Köp precis som du skriver med det värde som gällde vid köpet.
Tack för hjälpen det fungerar nu Arne
Morgonsoffan
Genvägar