Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Niklas Crona CONTENT PRODUCER ‎2022-01-11 14:03 )
  • 0 Svar
  • 3 gilla
  • 1789 Visningar

Hej!

 

Inför det nya året har vi här samlat de vanligaste frågeställningarna under januari månad som berör Visma Anläggningsregister. Besök också gärna vårt hjälpavsnitt för Visma Anläggningsregister där du kan hitta svar på de flesta frågor som berör programmet.

 

Fråga 

Hur skapar jag ett nytt räkenskapsår i Visma Anläggningsregister?

Svar

För att skapa ett nytt räkenskapsår går du via menyn Arkiv - Företagsunderhåll - Räkenskapsår - Nytt år i programmet.

 

 

Fråga

Hur ändrar, byter eller växlar jag räkenskapsår?

Svar

Du byter vilket räkenskapsår du ska arbeta i under Arkiv - Företagsunderhåll - Räkenskapsår i programmet. Markera året ok klicka på "OK".

 

 

Fråga

Hur låser jag ett räkenskapsår?

Svar

Du låser ett räkenskapsår under Arkiv - Företagsunderhåll - Räkenskapsår i programmet. Sätt en markering för året du vill låsa i kolumnen "Aktivt år" och klicka därefter på "Visa/ändra" och sätt en markering i "Lås året".

 

 

Fråga 

Jag kan inte skapa nytt år utan får felmeddelandet: “Man kan enbart ha 2 olåsta räkenskapsår samtidigt i företaget....”

Svar

Du kan enbart ha 2 aktiva år i Visma Anläggningsregister och därför måste du först låsa det äldsta året vilket du gör i programmet under Arkiv - Företagsunderhåll - Räkenskapsår. Sätt en markering för året du vill låsa i kolumnen "Aktivt år" och klicka därefter på "Visa/ändra" och sätt en markering i "Lås året".

Medverkande