Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Jenna Glensby CONTENT PRODUCER ‎2022-07-04 14:54 )
Fd medlem
  • 0 Svar
  • 2 gilla
  • 1615 Visningar

Min startsida är din som medarbetares egna sida som visas när du startar Visma Advisor.

 

Du kan du följa upp dina timmar och fakturering, komma åt din aktivitetslista samt se dina tidregistreringar, anteckningar och ändra storleken på diagrammen med dra- och släpp-funktion. 

 

Här är 3 tips på hur du kan använda Min startsida! 

 

  • Start tjänster

Med diagrammet Starta tjänster på din startsida kan du starta dina kunders tjänster med betydligt färre klick. Du kan söka efter dina kunder antingen genom att ange kundnummer eller namn och därefter direkt klicka på ikonen för den tjänst du vill arbeta med. I den här vyn ser du också information så som kundens Huvudkontakt och Organisationsnummer. Du lägger enkelt till diagrammet Starta tjänster under knappen Lägg till diagram.

Ett tips! Lägg diagrammet Starta tjänster högts upp så att du har det lättåtkomligt när du startar din dag i Visma Advisor.

 

  • Uppdragsöversikt

Via fliken Översikt Min startsida kan du använda diagrammet Uppdragsöversikt. Den gör det möjligt för dig att snabbt kontrollera dina kunders status för ett specifikt uppdrag. Varje statuskategori består av antalet och andelen kunder med denna uppdragsstatus. När du klickar på en statuskategori inne i diagrammet, visas en lista över kunder i kategorin. Du kan härifrån gå direkt till kunden du vill arbeta med. Här kan du också markera bevakningspunkter klara, antingen en och en eller klarmarkera alla genom att markera kryssrutan till vänster om kolumnrubriken Bevakningspunkter

 

Denna funktion är väldigt användbar vid exempelvis inlämning av bokslut. Då kan ni se hur ni ligger till med byråns bokslut och se vilka som är pågående, förfallna, ej påbörjade, inaktiva, och vilka som är klara. All denna information presenterar Uppdragsöversikt med en graf och ni får bra koll på läget. 

 

  • Att göra-lista

Under fliken Översikt visas även de anteckningar under Att göra, som har tilldelats medarbetaren och som inte är klarmarkerade. För att anteckningen ska visas på Min startsida måste den ha ett klar senast-datum. När anteckningen är klarmarkerad visas den inte längre. Ni kan sortera listan utifrån Medarbetare, Kund och Uppdrag, där man även kan välja att visa Alla, Förfallna eller Kommande

 

 

Vill du veta mer om hur du kan arbeta med Min startsida och hur du kan anpassa den just för dig, läs mer i Skriven hjälp och Min startsida.  

 

 

Medverkande