Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
  • 0 Svar
  • 2 gilla
  • 84 Visningar

Den rådande situationen i Sverige har påverkat oss alla och inte minst våra småföretagare. I särskilt utsatta branscher som hotell, restaurang, events, kultur och handel är läget för många akut.

 

I dessa tider av oro kan ni som redovisningsbyrå vara en trygg hamn för kunder som har hamnat i ett tufft läge. I detta inlägg har vi samlat några tips från våra kollegor på Panalitix om hur du kan stötta dina kunder i dessa tuffa tider.

 

Proaktivt kundbemötande

Var proaktiv och ta kontakt med utsatta kunder och erbjud din hjälp. Då läget kan vara akut för många företagare, så kan det vara viktigt att inte vänta på att de ska ta kontakt utan vara steget före och erbjuda din hjälp.

 

Då fler än vanligt nu arbetar hemifrån, se till så ni har möjlighet att nå era kunder(och kollegor) den digitala vägen genom webbmöten, telefon, nyhetsbrev eller mejl. Använd er av digitala verktyg vid webbmöten (Microsoft Teams, Google Chat/Meet, Skype). Använd också alltid kameran - det gör stor skillnad på mötet om alla kan se varandra.


Hjälpande hand till kunden

  • Håll dig uppdaterad om Regeringens krispaketet och hur det kan hjälpa dina kunder.
  • Kassaflöde kommer bli extra viktigt både på kort sikt och lång sikt. Säkerställ att dina kunder har en likviditetsbudget och uppdaterad likviditetsprognos.
  • Kortsiktig finansiering som till exempel Fakturabelåning kan vara en räddare i nöden.
  • Kom ihåg företagaren bakom företaget - hur kan din kunskap och erfarenhet hjälpa dem att klara sin privatekonomi?


Tillsammans är vi starka!

Medverkande