Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej igen @Sofia Nielsen . Så märkligt! Kolla även så du inte har lagt in semesterdagar på den anställda i förväg. Har varit med om att det ser lite konstigt ut då. Om inte min teori stämmer vill jag definitivt att du ringer supporten så vi kan felsöka tillsammans med dig. Jag blir väldigt glad om du uppdaterar sedan om vad jag missade. Välkommen att kontakta supporten. /Tinna
Hej @lnyberg1 Tack för att du skriver till oss. När du använder snabbvalet Semester, ersättning och markera Semesterersättning vid slutlön kommer ditt löneprogram att betala ut betalda, sparade och intjänade semesterdagar fram till det datum du satt som "slutatdatum" på fliken 2 Anställning. Programmet kommer lägga in summan på löneart 9103 - Semesterersättning, engångsskatt. Här får du i samband med lönekörningen möjlighet att klicka på Skriv ut om du vill skriva ut den detaljerade semesterersättningen. Observera att den detaljerade semesterersättningen inte kan tas fram i efterhand när lönekörningen är låst. I ditt fall skulle jag säga att det låter som om du redan har betalat ut all semester men för att vara på den säkra sidan rekommenderar jag att du slår en signal till supporten för vidare felsökning. Välkommen att kontakta supporten /Tinna
Hej @Caroline3 Tack för att du skriver till oss. Vi har inga programfel relaterade till det du beskriver, så jag är ganska övertygad om att det finns en god förklaring till varför detta har uppstått. En utmärkt funktion i Lön 300/600 är Spårning. Här kan du antingen välja en specifik anställd och få en översiktlig bild av deras komptid, eller så kan du spåra händelser relaterade till en specifik löneart i en samlad vy. Jag rekommenderar att du provar funktionen. När det kommer till avvikelsen i lönesumman, där den inte stämmer överens med vad de anställda förväntas att få ut, kan detta bero på hur lönearterna du använder är inställda. Det är möjligt att de är inställda för engångsskatt när du egentligen tänkte dig tabellskatt. Du ser vilken skatt en löneart är inställd för under Lönearbete - Lönearter - Inne på en löneart och Flik 1. Ibland missförstår våra kunder skattetabellerna, exempelvis innebär tabell 34 inte att skatten är 34%. Det är svårt att fastställa exakt vad som har hänt, och eftersom jag inte kan se ditt löneprogram blir felsökning utmanande. Därför rekommenderar jag att du kontaktar vår support som kan hjälpa dig att felsöka problemet tillsammans med dig i ditt program. Uppdatera mig gärna när situationen har lösts så att jag vet att allt är i ordning för dig. /Tinna
Hej @ullabritt I löneprogrammet har du möjlighet att välja mellan två typer av utskrifter av dina lönebesked, ett enkelt alternativ och ett detaljerat. Byter du till det detaljerade alternativet ska de intjänade semesterdagarna synas på lönebeskedet (om intjänande året för semestern inte är samma som uttags året). Du väljer utskriftsalternativ under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Utskrifter - bocka i Detaljerad vid fältet Summering lönebesked. Jag vill bara dela med mig av en tanke. Ibland blir det lite missvisade när de anställda kan se de intjänade dagar på sitt lönebesked trots att de ännu inte har access till dem. Det har en tendens till att bli lite diskussioner kring det 🙂 Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Vi har hittat ett layoutfel på utskriften Semesterinställningar på anställda som gör att texten på utskriften hamnar över varandra. Detta påverkar endast dig som har anställda med semestervillkor 10 och med följande kombination i inställningarna på det semestervillkoret.Arbetar med gränsvärde för lägsta semesterdaglön och har en markering i Ta hänsyn till ålder. Har man ingen markering i Ta hänsyn till ålder så blir texten på utskriften okej.Detta är endast ett fel på utskriften och påverkar inga framräknade värden avseende semestern. Så fort vi har en status på detta felet ås uppdaterar vi forumtråden. Du kan välja att prenumerera på ditt program för att få uppdateringar via mejl om kända fel.Gör så här för att prenumerera1. Välj fliken Kända fel.2. Välj din produkt.3. Välj “Prenumerera”.
Awesome
Genvägar