Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Har en fundering omLöneart - 1173 Ackord.I lönearten/övriga uppgifter finns det att man kan bocka i semestergrundande rörlig lön.Vilken påverkan har den, alltså vilken procent räknar den då? Eller hur fungerar det.Vi betalar ut ibland ackord på olika projekt.Tidigare löneadministratör har alltid räknat ut den rörliga delen manuellt och betalat ut det i juni.Men jag fungerar om det går att göra i Visma Lön 600, så det blir automatisk.Tack på förhand.MvhMarika
Tack för svar. Jag har skickat in förbättringsförslaget./Cecilia
HejMen jag har ju inte betalat ut semestern? Den ska betalas ut först den 25 april som jag skrev ovan.
Hej! Vårt företag vill ersätta en anställd för tågkort för resor till och från arbetet. Har kommit fram till att det ska förmånsbeskattas. Den anställda köper själv tågkortet och inkommer med kvitto. Vi vill göra det kostnadsneutralt för den anställda samtidigt som vi vill kunna göra av avdrag för tågkortet och momsen. Hur gör vi detta på bästa sätt? Blir inte klok på om det är bäst att göra bruttolöneavdrag, nettolöneavdrag eller löneväxla.
Hej @Susanne K Välkommen som ny forummedlem. Det är svårt att säga vilken löneart som ska användas eftersom det beror på flera faktorer såsom hur lönen ska beräknas och vilken typ av anställning den anställda har. Om jag förstår rätt, så har ni ett kollektivavtal med IF Metall, vilket innebär att ni kan använda en kopia av antingen 6305, 6306, eller 6307 för anställda med månadsavlönad, eller 6313, 6314, eller 6315 för dem med timavlönad. För att kopiera löneart gör du så här: Välj Lönearbete - Lönearter.Markera den löneart i listan som du vill kopiera och klicka på knappen Kopiera. Om du vill skapa en löneart utan att utgå från en befintlig klickar du istället på knappen Ny.Ändra benämning samt se över så lönearten är rätt inställd enligt ditt avtal. Lycka till och vill du att vi kikar tillsammans är du alltid välkommen att kontakta vår kunniga support. /Tinna
Awesome
Genvägar