Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Tomas! Tack för återkopplingen om varför chatten inte fungerade. Supersnyggt att du uppdaterade tråden med den infon. Välkommen tillbaka till forumet! /Tinna
Hej @Henrik10 Av erfarenhet vet jag att våra kunder ibland upplever att det är krångligt att skapa egna mallar och support på kundspecifika lösningar är inte något som ingår i supportavtalet. I dokumentet jag länkade till har vi sammanställt vanligt förekommande malländringar som våra kunder kan utgå ifrån för att skapa en egen fakturamall eller justera en befintlig. Tänk bara på att kopiera innan du ändrar i en originalmall. Den malländring som du beskriver finns inte med i dokumentet och eftersom jag gärna vill hjälpa dig så hänvisar jag dig vidare till en partner men om du ska kontakta en partner eller inte avgör självklart du. Med lite envishet och klurighet kanske du kan lösa detta helt själv. Ha en fin dag och hör av dig om det är några oklarheter//Tinna
Hej@EkonomiFett! Den här typen av frågor besvarar vi inte i forumet men jag länkar till vårt hjälpavsnitt om konteringsmallardär det finns mer information om hur du skapar detta i programmet. Annars kanske det är någon av våra andra användare som har något bra tips till dig och skriver en kommentar i tråden 🙂 Ha det fint! /Jenny
Hej @KarinSu Först och främst - varmt välkommen som ny forummedlem! Tack för att du hörde av dig till oss med ett förbättringsförslag. Under våren så har vi flyttat idéehanteringen från forumet in i respektive produkt och för att lämna ett önskemål till våra utvecklare av Visma Administration gör du så här: I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. //Tinna
Hej,Nej det är riktigt att detta inte fungerar på säsongsvariationer.Nu är det ju så att beställningsfunktionen i Visma Administration är väldigt enkel - och har egentligen inte utvecklats de senaste >15-20 åren. Det har i grund varit samma enkla förfarande genom tiderna (typ anteckningsblock), och sannolikt ligger det långt fram i tiden med en välbehövlig uppdatering :). Processen med negativa beställningspunkter fungerar relativt bra när du har ett stort sortiment som du regelbundet beställer utifrån, alternativt bara beställer sådant du har en kundorder på.Sorry - du får nog följa Visma's råd med förbättringsförslag.Mvh Henry
Awesome
Genvägar