Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Vi ser att digitaliseringen tar fart ordentligt och då behöver vi som programleverantör ge stöd för att man ska kunna arbeta så effektivt som möjligt enligt de nya förutsättningarna. Detta var anledningen till att vi införde den nya faktureringsmodulen. Vi vill dock gärna få er input kring detta så vi kommer ta kontakt med er antingen under dagen eller i början av nästa vecka för att försöka hitta en bra lösning både på kort och lång sikt.
Felet finns från och med version 2021.2 Om du har Annan benämning inlagd på fliken Språk/Statistik på en artikel i registret kommer detta felaktigt visas på samtliga artiklar på dokumentet. Lösning: Om du har möjlighet att skriva ut dokumentet utan att Annan Benämning finns med kan du skapa en kopia av din mall och ta bort fältet Annan Benämning. När vi rättat felet kan du enkelt byta tillbaka till den mall du tidigare använt. Vi arbetar på en ny version och har som ambition att denna ska finnas tillgänglig under början av nästa vecka. Klicka på prickarna uppe till höger och väljPrenumereraför att få mejl när vi uppdaterar informationen.
Hej Peter,Håller fullständigt med! Vi har problem att kunna ta ut en rapport för Intrastatrapportering SCB. Vår logistik avdelning inlevererar Inköpet (via Inkommande följesedel) men hur ska ekonomiavdelningen veta vilken av alla följesedlar i listan som hör till just den leverantörsfakturan?? Vi har också börjat att skriva in Beställningsnumret i Följesedelnummer rutan men det är mycket krångligt och lätt att missa. Vi har svårt att förstå varför en lev.faktura måste kopplas till en följesedel för att man ska kunna ta ut en Intrastatrapport. Uppgifterna i Intrastatrapporten borde hämtas från inställningarna på Leverantörerna och på Artiklarna efter att Beställningen är inlevererad. Hoppas verkligen att Visma förbättrar detta i programmet. /Maria
Hej smearen, Nu har det gått ytterligare ett tag och jag förstår att du väntar på att vi ska höra av oss. Vi arbetar fortfarande på att hitta en lösning som kanske kan passa dig och du kommer att få uppdatering i tråden framöver. Ha en fin dag! Tinna
HejVi har samma problem hos oss
Awesome
Genvägar