Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Nej, det har inte med molnbaserat eller ej att göra, snarare verkar det som om att programmera icke molnbaserat verkar enklare då molnbaserade program idag har sämre funktionalitet (som jag ser det).Jag tycker det är ett bra förslag du kommer med, att ha genvägar i dessa dialogrutor till funktionerna verifikationslista, huvudbok, balans- och resultatrapport.När det gäller att komma ihåg ett konto i huvudboken, behöver du inte vara så precis. Du kan använda dig av intervall. Vet du att kontot du söker, ska ligga under kontoklass fyra någonstans, kan du välja i huvudboken att börja sökningen på 4000 och avsluta med 4999. Programmet skriver då ut de konton som finns däremellan. Ju precisare du är, desto snävare blir resultatet, naturligtvis.Du kan också göra samma sak inne i funktionen kontoanalys. Vill du få en lista på allt under kontoklass fyra, skriver du i sökrutan 4000..4999.Resultatet blir detsamma.Lycka till!Mvh Lena
Hej Jan, Förstår att det ställer till det för dig och vi ska självklart se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt. En lösning kanske skulle kunna vara att din leverantör tar bort beställningsnumret och anger följesedelnumret istället men för att vara på den säkra sidan så behöver vi nog kontrollera hur det ser ut hos dig och i dina filer. Jag har skapat ett ärende som finns registrerat på ditt kundnummer ochdu är välkommen att kontaktasupporten så löser vi detta i den kanalen istället. /Tinna
Hej Helena,Ja nu är det väl ändå höst!Jag är så evinnerligt trött på att hela tiden manipulera beställningar som är levererade före fakturan kommer via autoinvoice. Kan ni inte prioritera detta så att ALLA leverantörsfakturor går att läsa in utan att man skall behöva ändra i beställningar & inkommande följesedlar bara för att kunna läsa in fakturan - det som eventuellt är fel får man ju ändå ändra på när väl fakturan är registrerad.Vad är det för skillnad om jag "skrivet ut fakturan" och registrerar den manuellt, än att jag får den inläst via autoinvoice? Vem kom på detta urbota korkade felmeddelande?Självklart skall alla fakturor kunna läsas in och sedan justeras om det är något som inte stämmer. Kan i sambandet nämna att nästan alla inlästa fakturor via autoinvoice måste justeras innan registrering. Det är enbart ett fåtal fakturor som blir korrekt registrerade direkt av de tusentals fakturor vi tar emot via autoinvoice.MvhHenry
Jag skulle vilja se vilket fakturanummer den inkomna följesedeln fått redan i listläge i "Inkomna följesedlar". Är det krångligt att få till? Nu kan man se det bara om man klickar sig in på själva följesedeln.
Hej Robin, Tack för att du hörde av dig och jag kan bara bekräfta att det du skriver stämmer men att du också hade kunnat lösa det genom att avinstallera 2020.1 och installera 2020.2 precis som meddelandet säger. Det är en miss från vår sida och vi kommer fixa till det framöver. Fint att du hörde av dig med din lösning - det uppskattas! /Tinna
Awesome
Genvägar