Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Du kan byta kontoplan när du lägger upp ett nytt år. Börja med se till att alla journaler för föregående år är utskrivna och säkerhetskopiera ditt företag. När du sen skapar ett nytt bokföringsår under Arkiv - Företagsunderhåll - Bokföringsår/månad - Skapa nytt år, kan du välja att byta kontoplan. Under Arbeta med - Bokföring - Kontoplan kan du klicka på Kommando - Koppling mellan kontoplaner och därefter kontrollera att konton föregående år har en korrekt koppling mot de nya kontona detta året. Du ska också justera konton som ligger under Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar, Kontonummer. Här ska du lägga in de nya kontona för att programmet automatiskt ska välja rätt. Du kan läsa mer om byte av kontoplaner här: Byta kontoplan
Hej! Det låter mycket märkligt. Ett gammalt företag ska inte försvinna när man skapar ett nytt, det ska ligga kvar vid sidan om och inte påverkas alls. När du startar programmet, i första rutan där du väljer vilket företag du vill öppna, står det en sökväg ovanför. Gå till den via Utforskaren, utanför programmet. Ligger det fler mappar på den sökvägen, som heter FTG följt av ett nummer? I så fall borde de visas även när du startar programmet.
Utskriften är inte anpassad för att presentera uppgifterna på det sätt du önskar, utan går bara att göra med en summering per utskrift. Den baseras på fakturerad försäljning. Det är möjligt att någon av våra partners kan hjälpa dig att bygga en utskrift som är helt anpassad efter dina behov. Du hittar kontaktuppgifter till alla våra partners och återförsäljare på denna sida: http://kampanj.vismaspcs.se/af/
Hej! Jag är inte helt säker på vad du menar här. Gäller det olika platser på ert befintliga lager som ni vill lägga in på artiklarna eller är det olika lager du vill kunna hantera? Om frågan avser det som i programmet kallas lagerplats så är det ett fritt fält du kan göra anteckningar i inne på artikeln under fliken Lager. Det används för att specificera vart någonstans på lagret just den här artikeln finns. Lagerplatser lägger du inte in i ett register utan det är fria anteckningar som gäller. Om du efterfrågar flera olika lager så har Administration inte stöd för det i grundutförandet. Detta går dock att lösa via en integration. Integrationen gör det möjligt att koppla samman Administration med ett annat system som hanterar de olika lagerplatserna och sedan för över uppgifter mellan programmen. Visma Integration kan du läsa mer om här. Det finns en färdig lösning för att hantera flera lager ihop med Administration som du kan läsa mer om här här. Hoppas detta besvarar din fråga!
Hej! Nu vet jag inte om du försökte skriva ut på papper eller bara ville förhandsgranska något. Oavsett vilket så använder sig programmet av skrivarens drivrutiner för att kunna presentera en utskrift. Har du ingen skrivare installerad får du det här felmeddelandet. Om du exempelvis sitter på en bärbar dator, som inte har en skrivare kopplad till sig, kan du installera en virtuell skrivare. Då kommer du kunna förhandsgranska och spara utskrifter som du kan mejla vidare eller skriva ut senare. Ett exempel på virtuell skrivare är CutePDF som finns att ladda ner gratis.
Awesome
Genvägar