Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Lars! Det finns lite olika lösningar som du kan fundera på. Är det utskriften Kundlista du väljer i dag? Alternativ 1: Du kan alltid välja att skriva ut Kundlista till Excel direkt vid filutskrift och du har även möjlighet att välja vilka kolumner du vill skriva. Det gör du genom att klicka på Fil i utskriftsrutan och i Filformat välja Excelfil . Alternativ 2 är att importera en utskrift: Gå in under Arkiv - Mallar/Rapportgeneratorer - Läs in rapport . Mappen SpcsRapp markeras som standard. Klicka på OK och leta upp utskriften Kunduppgifter för filutskrift. Du hittar sen utskriften under Utskrifter - Inlästa - Kunduppgifter för filutskrift. Fungerar den bättre? Alternativ 3 skriva ut kundetiketter: Om det är etiketter till kunder du vill skriva ut kan du göra det direkt under Utskrift - Register - Kundetiketter. Du kan i malleditorn själv designa dina adressetiketter. Återkom gärna så förklarar jag mer noggrant.
Tyvärr har vi ingen lista där du kan göra urval på samtliga av dina tre önskemål (betald faktura, betaldatum i viss period och betalningsvillkor 10 dagar. Det närmaste vi kommer med befintliga rapporter är leverantörsreskontralistan, där du kan få ut slutbetalda fakturor och göra urval på betaldatum. Ska du exempelvis ha alla fakturor betalda i december skriver du 2012-12-01..2012-12-31 på urvalsraden. tyvärr kan du inte göra urval på betalningsvillkor i denna rapport. En annan möjlighet är att beställa en rapport från någon av våra partners. Du hittar kontaktuppgifter till dem på http://kampanj.vismaspcs.se/af.
Hej! I listläget i medlemsregistret kan du via rullisten upptill sortera på familj, medlemsnr, efternamn, förnamn, medlemskategori, personnr samt alla de fria medlemskategorierna som du själv kan lägga upp under Arkiv - Föreningsunderhåll - Medlemsinställningar - Fria medlemskategorier. Ingen av de fria kategorierna lämpar sig riktigt bra för att lägga in hela fastighetsbeteckningar i eftersom de rymmer för få tecken, 4 st, men kanske om du kombinerar flera fält för olika information. Bättre passar annars fälten Anm1 och Anm2 som finns inne på medlemmarna på flik 1 Grunduppgifter nere till höger. Dessa kan du dock inte sortera efter i listläget men du kan söka på dem om du vill, genom att använda Sök-knappen upptill, den som ser ut som en ficklampa.
Du kan göra det via Adk.Net en produkt från Amesto Solutions. Se dokumentation på www.touchstone.se/adknet. Den kostar 6000kr.
Hej! Landskoden har ett villkor på sig som standard i utskriftsmallen. Villkoret är att fakturan ska vara markerad som export för att den ska skrivas ut. Vill man inte ha det så kan man ändra så att landskoden alltid visas. Om du vill göra det klickar du Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar - Dokumentmallar, markera raden för fakturor och klicka på listpilen till höger. I nästa fönster markerar du den mallen du använder och klickar sedan på Ändra-knappen upptill, två steg till vänster om soptunnan. Väl inne i malleditorn tittar du i Objektlistan uppe till höger och letar upp Ruta-kundens fakturaadress. Klicka på plustecknet och markera sedan raden Kundens land. När du har gjort det ser du mer information under Objektlistan, i rutan Basegenskaper. På en rad står det Villkor och där ligger %Export inlagt. Klicka på texten så öppnas fönstret Fält och funktioner för mallar. Nedtill i fönstret tar du bort %Export och klickar sedan OK. Vill du se hur ändringen blev kan du klicka på Förhandsgranska upptill och välja ett fakturanummer att granska på bildskärm. Är du nöjd stänger du ner förhandsgranskningen och sparar sedan mallen med ett nytt namn via knappen Spara som uppe till vänster. Stäng sedan ner malleditorn och plocka din nya mall så den används i fortsättningen vid utskrifter av fakturor.
Awesome
Genvägar