Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Landskoden har ett villkor på sig som standard i utskriftsmallen. Villkoret är att fakturan ska vara markerad som export för att den ska skrivas ut. Vill man inte ha det så kan man ändra så att landskoden alltid visas. Om du vill göra det klickar du Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar - Dokumentmallar, markera raden för fakturor och klicka på listpilen till höger. I nästa fönster markerar du den mallen du använder och klickar sedan på Ändra-knappen upptill, två steg till vänster om soptunnan. Väl inne i malleditorn tittar du i Objektlistan uppe till höger och letar upp Ruta-kundens fakturaadress. Klicka på plustecknet och markera sedan raden Kundens land. När du har gjort det ser du mer information under Objektlistan, i rutan Basegenskaper. På en rad står det Villkor och där ligger %Export inlagt. Klicka på texten så öppnas fönstret Fält och funktioner för mallar. Nedtill i fönstret tar du bort %Export och klickar sedan OK. Vill du se hur ändringen blev kan du klicka på Förhandsgranska upptill och välja ett fakturanummer att granska på bildskärm. Är du nöjd stänger du ner förhandsgranskningen och sparar sedan mallen med ett nytt namn via knappen Spara som uppe till vänster. Stäng sedan ner malleditorn och plocka din nya mall så den används i fortsättningen vid utskrifter av fakturor.
Hej! Nej, den typen av uppföljning går inte att göra. Det finns på vissa ställen det kan synas, tex i behandlingshistoriken för verifikationer. Men huvudsyftet med användare är att man ska kunna välja vilka användare som ska ha tillgång till vad. /Jessica
Hej Westis! Du kan ta en bild på framsidan och en på baksidan. Dessa kommer överföras som två olika underlag till Visma Administration, men du kan koppla bägge underlagen till en och samma faktura eller verifikation.
Hej! Du får bort betalningen genom att markera raden med inbetalningen och tryck radera (Ctrl+R).
Är det serviceavtalet på Visma Administration som avslutats? Då kan du säkert stött på något av följande felmeddelanden: I så fall behöver vi få in en säkerhetskopia på ditt företag och rätta till problemet här. Jag kontaktar dig via mejl för vidare instruktioner.
Awesome
Genvägar