Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej hej!Eftersom du lyfter utgående moms nu utgår jag ifrån att du bokade tillbaka den och även omsättningen via en momsredovisning då det blev en konstaterad kundförlust.Anledningen till att du får en avvikelse nu är att konto 3950 har momskod 42 (momsfri försäljning) som standard. Du behöver alltså byta momsrapportkod till 05 - Momspliktig försäljning 25%. Då kommer momskontrollen gilla den utgående momsen bättre när det finns en motsvarande omsättning.Om något är oklart får du gärna återkomma här igen.
Tack för tips! Jag har genomfört förändringen och det gick alldeles utmärkt!
Hej! Om ni inte har gjort en massa ändringar i mallen förrutom att ta bort företagsnamnet så är det nog enklast att använda en standardmall. Du kan kika på hur mallen ser ut genom att gå in under Arkiv - Insällningar - Företagsinställningar - Mallar. Markera Fakturor och klicka på den lilla pilen i kolumnen Mallar. Här kan du via knappen Förhandsgranska se hur mallen ser ut på dina fakturor. Markera mallen du vill använda och klicka på Plocka. Om du har gjort flera ändringar i din mall och alltså vill fortsätta använda den går du in på samma sätt som jag beskrev ovan, sen markerar du din fakturamall och klickar på ikonen för Kopiera så öppnas Malleditorn. Klicka på knappen för Text till höger och sen klickar du där du vill att företagsnamnet ska skrivas ut. Du får dra i de svarta hörnen för att rutan ska få önskad storlek. I Funktion nere till höger i Basegenskaperna plockar du upp %Prm->Namn. I Stiltyp väljer du Loggo och därefter kan du förhandsgranska och se så att den ser bra ut. När du är nöjd med mallen sparar du den. Du kan läsa mer om malländringar på vår hemsida.
Hej! Skapar du dina fakturor direkt eller skapar du dem via Order? När du direkt skapar en ny faktura sätts både fakturadatum och leveransdatum till dagens datum. Du kan ändra antingen i huvudet på fakturan eller på varje artikelrad. Skapar du fakturor från order används leveransdatumet som angivits på ordern. Du kan i en malländring göra inställningar för att leveransdatum inte ska skrivas ut om det är vad du önskar.
Hej! När du står på leverantören har du en utskrift som heter Leverantörsskulder. Du kan välja att sortera utskriften på leverantörsnamn eller leverantörsnummer eller göra urval på en viss leverantör. Sätter du en markering i rutan Kolumn för belopp i utländks valuta får du en kolumn för det utländska beloppet. Kan detta funka för dig?
Awesome
Genvägar