Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

En journal är en sammanställning av ex.vis inbetalningar(Inbetalningsjournal), skickade fakturor (Fakturajournal), registrerade leverantörsfakturor (Leverantörsfakturajournal, betalade lev.fakturor (Utbetalningsjournal). Den efterföljs av ett bokföringsunderlag som går över med automatik till bokföringen (om du har den inställningen) annars får du bokföra underlaget manuellt. Olika verifikationsnummerserier kan tillämpas, de läggs upp i företagsunderhåll eller registerunderhåll jag kommer inte ihåg riktigt vart.
Om jag tolkar din information rätt gäller frågan leverantörsfakturor i Administration. Registrerar du betalningen direkt inne på leverantörsfakturorna gäller det att du väljer konto 1910. Ändrar du betalstatus i utbetalningsrutinen och inte skickar fil kommer programmet att välja det kontot som ligger i företagsinställningarna för manuella utbetalningar. Vill du inte att det kontot ska användas på vissa fakturor kan du i utbetalningsrutinen dubbelklicka på leverantörsfakturan och fylla i konto 1910 i fältet Utbetalningskonto nere till vänster innan du ändrar betalstatus.
Awesome
Genvägar