Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Daniel! Tillgångar ska importeras till Anläggningsregister när du gör leverantörsfakturor eller manuella verifikationer med ett konto i kontoklass 10-12. För att importen ska ske måste dessutom motkonteringen vara mot något av följande konton: 244X, 1910-1950 eller 2330. Fakturor eller verifikationer som skapats innan du kopplade på integrationen importeras inte till Anläggningsregister.
Eftersom du inte lagerhåller artikeln bör du inte bocka i rutan "lagervara", men genom att lägga upp den som artikel kan du både fakturera och beställa den från programmet.
Hej! Vad jag förstår har du angett själva storleken på etiketterna under Arkiv – Inställningar – Företagsinställningar - Mallar - Etikettmallar och på din mall har du valt Ändra-knappen och under Inställningar här har du skrivit in 70 i X-horisontalt avstånd och 37 i Y-vertikalt avstånd. Men eftersom allt kommer för högt upp bör du ändra Y under Arkiv – Inställningar – Företagsinställningar - Mallar och i rutan Y-just. Det är svårt för mig att säga vilket värde du ska ha här, utan du får testa dig fram.
Hej Maja! Du kan ändra texten på balansrapporten eller resultatrapporten, som vi beskriver i Ändring av Balans- och resultatrapport. Men kontonamnen ändras inte eftersom rapporten hämtar det som står i själva kontoplanen. Om du vill kan du ändra namnen på kontona i kontoplanen under Bokföring – Kontoplan, men då ändras det också på alla ställen i programmet. I Visma Bokslut kan du på ett enklare sätt ändra texten i resultat- respektive balansrapporten. Prova programmet kostnadsfritt i 20 dagar, mer info finns här: http://www.vismaspcs.se/produkter/red...
En journal är en sammanställning av ex.vis inbetalningar(Inbetalningsjournal), skickade fakturor (Fakturajournal), registrerade leverantörsfakturor (Leverantörsfakturajournal, betalade lev.fakturor (Utbetalningsjournal). Den efterföljs av ett bokföringsunderlag som går över med automatik till bokföringen (om du har den inställningen) annars får du bokföra underlaget manuellt. Olika verifikationsnummerserier kan tillämpas, de läggs upp i företagsunderhåll eller registerunderhåll jag kommer inte ihåg riktigt vart.
Awesome
Genvägar