Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Med tanke på att det fortfarande är aktivitet i avdelnign för Visma Adminsitration trots andra program som eEkonomi och dess onlinekonkurenter (utan att nämna några namn) så undrar man ju hur många som fortfarande använder Administration.Misstänker att flertalet redovissningsbyråer fortfarande jobbar i Administration med tanke på allt arebte och historik dom byggt upp under åren. Men handlar det om 10-/100- eller kanske 1000-tals byråer?Ser man på hur all nyutveckling och marknadsföring av VismaSPCS produkter är så misstänker jag att inom XX månader/år så har allt ersatts av eEkonomi och dess online konkurrenter. Kollar man på Vismas hemsida (under redovisningsbyråer/redovisnignsprogram) så verkar inte ens adminsitration säljas längre.Lite tråkigt tycker jag att ingen gjort någon "Addon" som ger molnfunktionalitet till Administration,lite typ CentSoft fast kanske utan krav på automattolkning, webfaktura, löneattestering och ekonomiöversikt borde finnas som direkt portalkoppling till Visma Admin, utan att man behver blanda in massa administration som inbjudan till samarbeten hit och dit. Kryssa i en ruta i Byråstöd och det borde vara klart.
Vad är egentligen det nya smarta med detta? Är inte detta en ersättare till Webfaktura som funnits till Administration länge?
Vi har under dagen sett att Inloggningen till Mina Tjänster varit mycket stabilare och inga större avbrott har inträffat som gårdagens avbrott. En åtgärd på problemet håller nu på att implementeras och vi kommer att fortsätta bevaka att Inloggningen till Mina Tjänster fungerar fullt ut under helgen.Om det inte fungerar, avvakta en stund och försök logga in på nytt efter en stund. Du kan ävenprova attrensa Cachei din webbläsare och försöka logga in på nytt.
Hej!Vi har webshop med en hel del ordrar som strömmar in och som vi hanterar i Visma 1000. Ibland har vi en fråga till kunden och vill då ringa eller maila. Då finns den fantastiskt bra fliken "kunduppgifter" på själva ordern man är inne o jobbar i. Där kan man få fram kundens namn och adress. Det var ju säkert jättebra på den tiden man skrev ett brev till kunden om man undrade något.Nu vill man som sagt kanske hellre ringa eller maila för ett snabbare svar. Då får man vackert memorera eller klippa ut kundens namn, byta huvudflik till "Kunder", klistra in eller skriva in kundens namn och trycka sök. Nu kommer kundens telefonnummer ut! Tjohoo! Alternativt göra det i sin mail där orderbekräftelsen då snällt kommer upp med telefonnumret synligt på en gång.Alvarligt så känns det lite som ett dåligt skämt varje gång man klickar på "kunduppgifter" av bara farten och inser att det ju inte står telefon eller mail där. Kan ni fixa det tack! ?
Hur gör man det?Har ett antal inaktuella från tidigare år som helt enkelt bara är i vägen nu.Tacksam för hjälp
Awesome
Genvägar