Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,jag jobbade tidigare på ett företag som heter Yabie AB, avslutade anställning och blev anställd igen efter ca. två år.Jag kunde under hela den tiden fortfarande logga in i min Visma Online för att se lön och andra tjänster. Idag kan jag inte se mitt lönekonto hos Visma efter min återanställning. Det kan verkar som om jag fortfarande är registrerad till en äldre "version" av företagets Visma Lön system då inga personer som står på admin sida stämmer längre.Kan ni på något sätt koppla mig rätt i mitt konto?Tack på förhand.
Hej! Hjälp..Jag har en grupp anställda som arbetar heltid 37h/vecka på 6veckorsschema fast tex 3 dag ena veckan och 6 den andra o s v.Jag importerar deras tider från ett externt tidsprogram så jag har inte lagt in deras schema i Visma. Jag har fått rådet att tillämpa nettosemester på dem men jag känner inte att det rimmar rätt riktigt och behöver kanske förstå det bättre..När jag testar att plocka ut en 5 veckors period ur deras schemarad så kan det skilja sig på hur många semesterdagar som förbrukas, från 23 till 26 dagar! (De arbetar i snitt 4,83 dagar/vecka så nettodagarna skiljer inte mycket.. 25-25, 31-30, 32-21)Jag vill så gärna få det rätt från start nu när det nya semesteråret startar.Mvh Sanna
Nu ska det vara löst och Min sida visas igen i produkterna.Om det inte visas direkt kan man klicka på jordgloben uppe till höger i programmet för att uppdatera sidan en gång.
Hej @ullabritt!Då tror jag att du har kikat på rätt ställe. Inställningarna du behöver göra är via Arkiv - inställningar - företagsinställningar. Välj utbetalning och här vid export till bankfil så ändrar du dina bankinställningar. Det är olika rutor man behöver fylla i beroende på vilken bank. När du har valt rätt bank så kommer du se vilka fält som är tvingande. Sedan är det egentligen inget mer du behöver tänka på rent programmässigt från Visma Lön. Brukar du arbeta med att ladda upp betalningsfil på din bank så hanteras det på samma sätt.Hör av dig om något känns otydligt eller du har fler frågor.Annars önskar jag dig en fin eftermiddag!
Tack för hjälpen@Tinna Gunnarsson🙂 Ska be vår anställda att gå in och ändra i sina uppgifter ifall hon inte gjort det, och se ifall det hjälper.Mvh
Awesome
Genvägar