Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Angående TB på hus-fakturor så är det något vi arbetar på, självklart ska det vara möjligt att se även där framöver. Du ska även få fram TB direkt även det bara står 1 i antal som är förifyllt, TB fylls på automatiskt bara du lägger till artikeln på raden så länge det finns pris på artikeln i artikelregistret, annars behöver du bara ange pris på á-pris. Tack även för önskemålet på sökningen av leveransadress, tar med mig detta och kikar vidare på det. Och slutligen även tack för önskemål om att kunna spara verifikationer som utkast även under Kassa- och bankhändelser. Gällande lönebesked så finns det en varning idag som ser ut enligt följande: Den dyker upp om du gjort ändringar på ett lönebesked och sedan t ex klickar någon annanstans i vänstermenyn utan att spara lönebeskedet som utkast om du kanske vill fortsätta senare. Spara som utkast kan du göra under den gröna pilen nere till höger och välja Spara utkast om du vill fortsätta senare.
Hej Tom! Vi har en funktion där du kan göra en manuell reskontrabokning av dina fakturor du skapat utanför programmet, detta gör du via en manuell verifikation.När verifikationen bokförs visas fakturansom obetaldi listanförKundfakturor under Försäljning och du kan bokföra betalningarna som vanligt. Jag gör en steg för steg lista nedan så som jag tänker du kan göra. 1. Börja med att gå till Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter och markeraAnvänd reskontrabokning av fakturor- Spara. 2. Du skapar verifikationen under Bokföring - Verifikationer - Ny verifikation. I vårt skrivna hjälpavsnittGör manuell reskontrabokning av fakturor finns instruktioner om hur du gör verifikationen. Eftersom husarbetet är en tjänst så bokförs det normalt på konto3041 - Försäljn tjänst 25% sv och momsen på konto2611 - Utgående moms på försäljning inom Sverige, 25%. Har du någon annan försäljning på fakturan ska detta också specificeras. 3. Närsjälva försäljningen/verifikationen bokförd så finns "fakturan" under Försäljning - Kundfakturor. Om jag förstod det rätt så var kundens del redan betald, nästa steg är då att bokföra den betalningen. Känns som att du har koll på den biten eftersom du kan hantera detta som en normal kundfaktura men om inte så rekommenderar jag att du gör det via Kassa och bankhändelser.När du får betalningen från skatteverket bokför du även denna på samma sätt. Jag tror och hoppas att detta kommer lösa din fundering. Känns något oklart så är det bara att återkomma. 🙂 Ha en fin dag! /My
Hej.Skatteverket har ett API för koppling mot kontot, det är lite tråkigt att behöva göra en export/import och speciellt att den inte automatiskt matchar dubletter när man importerar, utan man får sitta och ta bort dem.Specen för APIet finns påhttps://app.skatteverket.se/devportalclient-samport-apikat/?toapi=104/231.MVH,Eric
Hej.Om man jämför matrisen med kopplingar mot bankerna så ligger swedbank ljusår efter. Speciellt upppackning av leverantörsbetalningar vore riktigt tidsbesparande att ha - inte så kul att sitta och försöka pussla ihop 10-15 betalningar om dagen och hoppas att det blir rätt, speciellt måndagar efter en helg.MVH,Eric
Så vitt jag förstår behöver vi inaktivera den aktiva bankkopplingen för att lägga in vårt bankgiro-nummer. Hur går det till?
Awesome
Genvägar