Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Vi jobbar fortfarande på att åtgärda detta och vår förhoppning är att ha en lösning på plats under morgondagen. Vi uppdaterar här imorgon igen!
Varje månad får jag en faktura på min leasingbil. Varje månad så undrar eEkonomi om jag har redovisat momsen korrekt när jag drar av halva momsen. Varje månad så önskar jag att detta kunde åtgärdas så att eEkonomi tolkar att moms kopplad till 5615 (Leasing av personbilar) hanteras annorlunda än normalt.
Vill bara komplettera med att jag vill inte ta bort ordern, det är många dokument kopplade till ordernumret för kvalitetssäkring mm. Vidare så är alla palletiketter/fraktsedlar, och även för mina kunder, följesedlar med den senare fakturan kopplad till ordernumret.Det är lite samma problem som jag har när det blir en del-leverans, restordern får ett nytt ordernummer (inte bra för det jag sysslar med)
Hej! Självklart ska vi hjälpa dig med detta men för att kunna göra det behöver vi lite mer info från dig. Om vi börjar med verifikation 26 och 28 så verkar de båda ta ut varandra rent bokföringsmässigtså dessa kan vi släppa. Lika såverifikation 31dengör ingen skillnadi bokföringen eftersom samma konto och belopp står i både debet/kredit och därmed tar ut varandra. Samma sak på verifikation 32.Då har vi verifikation 25, 29 och 30 kvar. Jag vill först förstå verifikation 29.Där har du skrivit varje konto dubbelt, ena gången i minus (kredit antar jag) och andra gången utan minus (debet antar jag). Är det även så verifikationen ser ut i verkligheten? Om så är fallet så är situationen likadan som på verifikation 31 och 32, det blir alltså ingen skillnad i bokföringen eftersom kontona går emot varandra på samma belopp. Nästa fråga är angående den ångrade matchningen, när detta gjordes bör det ha skapats en korrigeringsverifikation automatiskt med följande uppställning, stämmer det? Konto Debet Kredit 1910 - Kassakonto 1798 6200 - Tele och post 1438,07 2641 - Moms 359,52 3740 - Öresutjämning 0,41 Sista frågan är hur alla korrigeringar du angett är skapade, är deskapade manuellt under Bokföring - Verifikationer? Återkom med lite mer info så är jag säker på att vi kan lösa detta tillsammans. Välkommen! /Tinna
Det hade ju varit trevligt om Visma hade kommenterat detta - tydligen en fråga som legat som klagomål i 6 år och som verkar förekomma hos många användare. Pinghttps://forum.vismaspcs.se/t5/user/viewprofilepage/user-id/20524kanske?
Awesome
Genvägar